برخلاف مهارتهای دیگر، مدیر بازاریابی باید مهارت این را داشته باشد که بهطور همزمان روی چند کار تمرکز کند و آنها را به سرانجام برساند. مدیر بازاریابی باید هم بتواند دادههای ثانویه را تحلیل کند، هم مصاحبهی اولیه را انجام بدهد، هم بازخورد مشتریان دربارهی کالاهای جدید را بررسی کند و هم تیم توسعه را هدایت کند.
او باید با تیمهای تبلیغات، فروش و روابط عمومی ارتباط داشته باشد تا به نتایج بهتری برسد. همچنین باید قادر باشد گزارشها و یافتهها را بهموقع به مدیریت برساند تا بتواند نظر او را جلب کند. تمام این قابلیتها، یعنی اینکه مدیر بازاریابی باید مهارت ارتباط مؤثر، مهارت ارائه، قدرت تحلیل نرخ بازگشت سرمایه و کمپینهای ترویجی را داشته باشد.
در شرکتهایی که بخش روابط عمومی ندارند، این وظیفهی مدیر بازاریابی است که با رسانهها در ارتباط باشد و تصویر شرکت را ارتقا بدهد. در زمانهایی هم که تصویر شرکت بهدلیل اتفاقی خراب شده است، بخش بازاریابی باید شرایط را کنترل کند تا تصویر شرکت را در نظر رسانهها بهبود بخشد.
دیدگاهتان را بنویسید