این جمله که «خودِ کالا مهم نیست، مهم این است که آن را چطور بفروشید»، در دنیای امروزی که درباره‌ی بیشترِ کالاها بازار رقابتی وجود دارد و خریدار می‌تواند کالای موردنیازش را آزادانه از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کند، تا حدی اغراق‌آمیز است و بیشتر برای شرایط «مونوپولی» یا «الیگوپولی/ انحصار چندجانبه»، کاربرد دارد که تعداد فروشنده‌ها محدود و خریداران فراوان هستند.

در محیط رقابتی، کالا نیز اهمیت بالایی دارد و باید چندین نیاز یا تقاضای مصرف‌کننده را رفع کند. کارمندان بخش بازاریابی باید محصول را برای مخاطب مفهوم‌سازی کنند، آن را راه‌اندازی کنند و بازخورد بگیرند. جای تعجب نیست که وظیفه‌ی مدیر بازاریابی در سازمان، یک وظیفه‌ی استراتژیک محسوب می‌شود و کارمندان بخش بازاریابی به‌تدریج به سِمت‌های مدیریتی و حتی هیئت‌مدیره ارتقا پیدا می‌کنند.

در مقایسه با مدیران بخش فنی و بخش منابع انسانی، احتمال اینکه مدیر بازاریابی به مدیریت ارشد شرکت برسد، بیشتر است. وظایف مدیر بازاریابی بسیار دشوار است، زیرا علاوه بر سخت کوشی، به مهارت های ارتباطی، قدرت مفهوم‌سازی، مهارت‌های بین‌فردی و توانایی فعالیت در فشار کاری بالا نیز احتیاج دارد. در ادامه به آموزش ۱۱ نکته می‌پردازیم که شما را به یک مدیر بازاریابی موفق تبدیل می‌کند.

 

کلمات کليدي : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *