بازارها سریع تر از دانش بازاریابی ما تغییر می کنند.
کلمه ای که از شنیدن نام بازار در ذهن ما تداعی می شود، مکانی است فیزیکی (Market-Place) که متقاضیان برای خرید محصولاتی که توسط عرضه کنندگان به معرض فروش گذاشته می شوند به آن جا معرفی می کنند. در علم اقتصاد، بازار را محل تلاقی عرضه و تقاضا تعریف می کنند. تعریف اقتصادی از بازار است که می تواند ما را به مفهومی جدید از بازار برساند. بر اساس این تعریف، بازارها می توانند لزوما به مکان های فیزیکی محدود نباشند. بلکه بازارها می توانند در فضاهای مجازی یا فضایی (Market-Space) نام می برند. امروزه ما شاهد ظهور شتابان بازارهایی از این دست در شبکه جهانی اینترنت هستیم.
پدیده هایی این گونه و مفاهیم جدیدی مانند بازاریابی تک به تک یا هدف (Target marketing) ، بازاریابی مشتری مدار (Customer-centric)، بازاریابی مبتنی بر اجازه مشتری (Permission marketing)، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مشتریان سازنده کالا، و بسیاری مفاهیم جدید دیگر که هر روزه و به طور شتابنده ای در بازاریابی مطرح می شوند، ما را نیازمند آن می سازد تا به طور مداوم بکوشیم تا دانش بازاریابی خود را به روز نگاه داریم. اگر جز این باشد، در صحنه بازارهای به شدت رقابتی امروز ناچاریم بازار را به رقبا واگذار کنیم.
کتاب «استراتژی بازاریابی» به قلم فیلیپ کاتلر و چندی از همکارانش، کتابی است که به تشریح تحولاتی که در بازاریابی رخ داده است می پردازد. در گذار از عصر صنعت به عصر اطلاعات، این صاحب نظران چگونگی تحولات پدید آمده در بازاریابی عصر صنعت به بازاریابی دیجیتالی را موشکافی می کنند و به این ترتیب کتاب چهارچوب جدیدی را برای استراتژی و عملیات بازاریابی سازمان ها ارایه می دهد. این چهارچوب جدید مدیران و بازاریابان را راهنمایی می کند تا استراتژی های بازاریابی خود را با توجه به سه مقوله مدیریت بر تقاضا، مدیریت منابع انسانی و مدیریت بر شبکه ها، یکپارچه و فرموله نمایند. به این ترتیب استراتژی های بازاریابی جدیدی پاسخگوی نیازهای بازارهای نوین امروز است که حول سه محور نیازهای مشتری، قابلیت های محوری سازمان و شبکه های همکاری برون سازمانی شکل گرفته اند.
نویسندگان به مدیرهای ارشد و مدیران بازاریابی هشدار می دهند که مراقب تحولات محیط اطراف خود باشند و استراتژی های سازمان های خود را متناسب با این تحولات بازنگری کنند. کاتلر و همکارانش خاطر نشان می سازند که: «اقتصاد در دوران گذشته بر مبنای منطق مدیریت صنایع تولیدی استوار بود، ولی اقتصاد نوین بر مبنای منطق مدیریت اطلاعات و صنایع اطلاعاتی بنا شده است.» لذا پیروزمندان صحنه های اقتصادی امروز و بازارهای نوین، سازمان هایی هستند که نظام مطلوب تر اطلاعاتی داشته باشند.
این کتاب به مدیران استراتژیک مدیران بازاریابی و دانش پژوهان دانش بازاریابی پیشنهاد می شود؛ رهنمود های این کتاب می تواند دروازه های جدیدی را در دانش بازاریابی کشورمان بگشاید و راه گشای حضور تولیدات سازمان های ایرانی در بازارهای جهانی باشد.

 

باما همراه باشید⬇️⬇️⬇️

https://t.me/joinchat/AAAAADynhpf8BII1U_o67Q
🌐وب سايت:

https://adu.ir/BTrng

📡كانال:
@BusinessTraining

📨ارتباط با #باشگاه_همكاران_كلينيك_مديريت :

 

https://t.me/joinchat/AAAAAEH5zDLKzsbdbbXm5Q

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *