بنابراین دفعه‌ی بعد که شخصی از شما پرسید از میان سئو یا بازاریابی محتوایی کدام یک را باید انتخاب کند، بگویید هر دو.

بیایید یک بار دیگر مرور کنیم. سئو به مجموعه­‌ای از تکنیک‌هایی اطلاق می‌شود که به موتورهای جستجو کمک می‌کند وبسایت‌تان را پیدا کنند و بهتر رتبه‌بندی کنند. هرچند که به نظر ساده می‌آید، ولی کارهای زیادی باید انجام گیرد تا جایگاه خودتان را برای مجموعه‌ی مشخصی از کلیدواژه‌­ها به اندازه کافی در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو (SERP) بالا ببرید. جنبه‌های اساسی سئو که نیاز به توجه جدی دارند تا به موتور جستجو ثابت کنند که آدرس‌تان بهترین پاسخ‌های ممکن را برای جستجوهای خاصی ارائه می‌دهد، شامل این موارد است: فنی، برون‌وبسایتی و درون‌وبسایتی.

گرچه که سئو و بازاریابی محتوایی دو موضوع کاملا متفاوت هستند، هنوز چند نقطه در میان این دو با هم همپوشانی دارند و در کنار هم به خوبی عمل می­‌کنند:

۱. هر دو‌ی این راهبردهای بازاریابی هدف مشترکی دارند: ایجاد ترافیک بهتر.

۲. میان این دو عملا وابستگی متقابلی وجود داد، به این ترتیب که وقتی موضوع سئو است، ایجاد محتوا رأس هر فهرستی از کارهای لازم در سئو قرار دارد. چرا؟ خب، چون که سئو تماما به کلیدواژه‌ها و لینک‌ها ربط پیدا می‌کند و بدون محتوای خوبی که بهره‌گیری شما از منتخب کلیدواژه‌های کوتاه و بلند را توجیه کند، در بازی بازاریابی دیجیتال راه به جایی نخواهید برد.

۳. بدون بهینه‌­سازی مناسب محتوای‌تان برای موتورهای جستجو، اساسا تنها پول خود را دور می‌ریزید. افراد نمی‌توانند به راحتی آگاهی ساختارمندی از کسب‌وکارتان به دست بیاورند که در نتیجه، کارتان در تولید ترافیک به طرز احمقانه‌ای سخت می‌شود. سئو سرعت بارگذاری صفحه‌تان ارتقا می‌دهد، در نتیجه محتوای‌تان را پاسخگوتر ساخته و لینک‌­های مرده و مسیردهی‌های مجدد آزاردهنده را برطرف می‌کند.

با آگاهی از همه‌ی­ این مسائل، اگر به دنبال گسترش مخاطبان‌تان و افزایش کلید­های راهنما به وبسایت‌تان هستید، باید بدانید که هیچ سناریوی منطقی‌ای وجود ندارد که در آن شما این یا آن یکی را از به‌کارگیری در فعالیت خود مستثنی کنید. این کار مانند ساختن خانه­‌ای بدون سقف است. چه فرقی می‌کند دیوارها، کف یا مبلمان زیبایی در داخل خانه­‌ی خود داشته باشید، ولی به خاطر نبود سقف یکسره باران بر سرتان ببارد؟ این خانه یک ریال هم نمی‌ارزد.

به جای اینکه سئو و بازاریابی محتوایی را دو امر جدا از هم تلقی کنید، پیشنهاد می‌کنم تلاش خود را بکنید تا هر دو راهبرد را به ترکیب بازاریابی‌تان اضافه کنید. حالا دیگر اهمیتی ندارد که محتوا را با تحقق نیازهای سئوی خود تولید کنید یا اینکه کار کنونی خود را چنان بهینه‌سازی کنید تا رتبه‌ی بالاتری در SERP پیدا کنید؛ هر دو سناریو عملکرد خوبی خواهند داشت. تنها چیزی که در اینجا واقعا اهمیت دارد این است که این دو مقوله را از هم جدا نکنید.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *