مبنای مقایسه فروش بازاریابی
معنا عمل انتقال مالکیت محصولات از تولیدکننده به مشتری‌ نهایی در ازای دریافت پول یا هر چیز دیگری که به‌ عنوان فروش شناخته می‌شود. بازاریابی عبارت است از فهم الزامات مشتری‌ها به‌طوری که هر زمان محصول جدیدی تولید شد مشتری با اشتیاق آن را خریداری کند.
محور مشتری‌محور محصول‌محور
رویکرد رویکرد مجزا رویکرد یکپارچه
تمرکز نیازهای شرکت نیازهای مشتری
دامنه چیزهایی که به انتقال کالاها به مشتری مربوط می‌شوند. به همه‌ی فعالیت‌هایی مربوط می‌شود که انتقال کالاها به مشتری را ممکن می‌کند.
مدت‌ زمان کوتاه‌مدت بلند‌مدت
اهداف تشویق مشتری برای خرید محصول تشخیص نیازهای مشتری و تولید محصولاتی که این نیازها را برآورده کند.
رابطه یک‌به‌یک یک نفر با چندین نفر
جامعه‌ی هدف اشخاص یا گروه‌های کوچک عموم جامعه
دامنه محصولی تولید شده است تا نیاز مشتری را برآورده کند. تبلیغات، فروش، تحقیق، رضایت مشتری، خدمات پس از فروش و غیره.
فعالیت‌های مرتبط با افراد رسانه‌ها
فرایند شامل تبادل کالا با چیزی هم عرض آن می‌شود. شامل تشخیص و برآورده کردن نیازهای مشتری می‌شود.
نقش مشتری باید مراقب باشد. فروشنده باید مراقب باشد.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *