مدیران فروش سازمان ها می بایست بر استراتژی های بازاریابی برای فروش محصول در بازار کسب و کار تسلط کامل داشته باشند. مدیران فروش محصول برای فروش محصول سازمان در موقعیت های زمانی مختلف و در شرایط گوناگون بازار باید یک سری راهکار ها ارائه کند تا سازمان در این نظام پیچیده عرضه کالا از سایر رقبا عقب نیافتد. استراتژی های بازاریابی را می توان راه و روش رسیدن به اهداف سازمان جهت حفظ موقعیت خود در بازار با ارتقا خود تلقی کرد.

استراتژی های بازاریابی انواع مختلفی دارد که می توان با توجه به بازار و موقعیت شرکت بهترین روش را اتخاذ نمود.

انواع استراتژی های بازاریابی
استراتژی هدایتی

هر سازمانی باید استراتژی را در جهت تحقق اهدافش مشخص نماید و بر مبنای آن تصمیم گیری کند. انتخاب و استفاده درست از این استراتژی ها میتواند کمک زیادی به سازمانها برای رسیدن به هدف خود کنند.
انواع استراتژی هدایتی
استراتژی رشد

بهترین استراتژی در سطح سازمان ها آنهایی می باشد که موجب رشد و افزایش فروش در بازار می شود. برای رشد نیز دو استراتژی دیگر موجود می باشد که به ترتیب
تمرکز

شرکت دارای فناوری هایی می باشد که قابلیت رشد دارند، بنابراین شرکت تمرکز خود را روی آن نواحی معطوف خواهد کرد
تنوع

اگر فناوری های موجود شرکت قابلیت رشد کردن را نداشته باشد شرکت از استراتژی تنوع استفاده می کند و به تنوع محصول می پردازد.

استراتژی ثبات

گاهی شرکت تشخیص می دهد که در بازار فعلی به رشد نیازی نیست و از استراتژی ثبات استفاده می کند و به فعالیت های فعلی خود ادامه می دهد.
استراتژی توقف

وقتی شرکت از سود دهی بالایی برخوردار است و یا آینده بازار غیر قابل پیش بینی می باشد، جهت تجدید قوا و ترمیم و تکمیل منابع خود قبل از انجام استراتژی رشد یا کاهش، از استراتژی توقف استفاده می کند
استراتژی سود

یعنی حمایت مصنوعی از سود، گاهی شرکت در وضعیت کاهش سرمایه گذاری و کاهش فروش قرار دارد، در این حال شرکت از ذخایر خود برای حمایت از محصول استفاده می کند و به جای اعلام وضعیت بد شرکت این استراتژی را بکار می برد. این استراتژی به صورت موقت می باشد و اگر در دراز مدت استفاده شود عواقب بدی برای شرکت خواهد داشت.
استراتژی کاهش

زمانی شرکت از این استراتژی استفاده می کند که فروش شرکت بجای تبدیل شدن به سود برای شرکت زیان بار است.

منبع:

http://mahanteymouri.ir/marketing-strategies

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *