یکی از روش‌های محبوب و البته مؤثر در بازاریابی، کار با افرادی است که در بین مردم نفوذ زیادی دارند. این افراد در فضای آنلاین، تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند. وبلاگ‌نویسان، کسانی که در یوتیوب ویدئو به اشتراک می‌گذارند و افراد فعال در اینستاگرام در این دسته قرار می‌گیرند. بسیاری از این افراد بین دنبال‌کنندگان خود محبوب هستند و با مخاطبان زیادی تعامل برقرار می‌کنند. مخاطبان آنها محتوایی را که این افراد تولید می‌کنند دوست دارند. برخی از آنها را که با صنعت‌ شما در ارتباطند بیابید و با آنها قرارداد ببندید. این معامله برد-برد است. شما به آنها کمک می‌کنید درباره‌ی موضوع جدیدی به تولید محتوا بپردازند و آنها نیز به شما در معرفی کسب‌وکارتان به مخاطب کمک می‌کنند.

برای مثال، می‌توانید از کسی که در یوتیوب کانال اشتراک ویدئو دارد بخواهید ویدئویی کوتاه از هتل شما به اشتراک بگذارد و در عوض چند شب اقامت در هتل‌تان و امکان استفاده از تمام وسایل رفاهی را به او پیشنهاد کنید. اگر جزئیات دقیق‌تری می‌خواهید، از یک وبلاگ‌نویس بخواهید از هتل‌تان بازدید کند و حتی اقامت کوتاهی در آنجا داشته باشد تا بتواند همه‌چیز را از نزدیک ببیند و درباره‌ی آن بنویسد.

کسی را پیدا کنید که محتوای مربوط با کسب‌وکارتان تولید کند و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد. مخاطبان او از این طریق با هتل شما آشنا می‌شوند. این کار در این سطح برایتان هزینه‌ی چندانی ندارد. اما اگر بخواهید با افراد تأثیرگذار و پرنفوذتری کار کنید، احتمالا باید بیشتر هزینه کنید. البته این کار ارزشش را دارد، زیرا این افراد به طور معمول با گستره‌ی وسیع‌تری از مخاطبان سروکار دارند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *