شاید کسب‌وکار شما مشتریان زیادی داشته باشد، اما آیا شما هم از آنها شناخت کافی دارید؟ مشتریان شما دوست دارند از محصولات و خدمات جدید مطلع شوند. تبلیغات بهترین روش برای معرفی آنها است؛ اما بدون شناخت مشتریان، تولید یک تبلیغ مناسب غیرممکن است.

درک نیازها و سلیقه‌های مشتریان، اولین قدم برای طراحی راهبرد مناسب رفتار با آنها است. امروزه شرکت‌هایی هستند که در حوزه بازاریابی و شناخت مشتریان،‌ به کسب‌وکارها مشاوره می‌دهند. اگر در کسب‌وکار خود چنین بخشی ندارید، می‌توانید از تخصص آنها استفاده کنید.

۲. مشتریان به شما دسترسی ندارند

یکی از متداول‌ترین نقاط ضعف کسب‌وکارها، پشتیبانی ضعیف از مشتریان است. اگر مشتریانِ محصولات یا خدمات شما بخواهند درباره تجربه خود نظری بدهند، باید راهی آسان و سریع طراحی کرده باشید تا بتوانند حرف خود را به گوش شما برسانند.

یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال نا‌کارآمدترین روش‌ها استفاده از بخش «تماس با ما» است. در این بخش مشتریان درخواست خود را به‌صورت پیام متنی و آدرس ایمیل‌شان را برای پاسخ‌گویی عوامل آن کسب‌وکار می‌نویسند. تجربه نشان داده است که پیام‌هایی که از این طریق ارسال می‌شوند، معمولا بی‌پاسخ می‌مانند. این کار باعث ایجاد حس نارضایتی در مشتریان می‌شود.

سال‌های گذشته، باتوجه‌به گسترش زیرساخت‌های ارتباطی و سهولت استفاده از شبکه های اجتماعی، بسیاری از کسب‌وکار های موفق بخشی از پشتیبانی خود را به این فضا منتقل کرده‌اند.

به‌هرحال از هر روشی که استفاده کنید، خیلی مهم است که مشتریان شما بتوانند تقریبا در هر ساعت از شبانه‌روز، به شخصی دسترسی داشته باشند تا بتوانند نظر و مشکلات خود را مطرح کنند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *