مرچندایزینگ به طراحی چیدمان فروشگاه برای بازاریابی بهتر کالاها و فروش بیشتر مربوط میشود. برنامهریزی بازارپردازی برای هر دو مدل شرکت آنلاین و آفلاین مفید است. در حالت آفلاین، شرکتی که بهدنبال رشد ازطریق افزودن فروشگاهها است میتواند میزان مرچندایز موردنیاز را ازطریق برآورد چیدمان فروشگاه فعلی خود برآورد کند. در کسبوکار آنلاین برنامهریزی مرچندایز میتواند به تعیین گزینههای موجودی و انبارداری کمک کند.
رویکرد درست، شما را به پاسخهایی میرساند تا بتوانید در مورد موارد زیر تصمیمگیری کنید:
- استهلاک انبار: بازارپردازی میتواند بهراحتیِ بهروزرسانی یک مقالهی پیدیاف باشد تا لوازم جانبی جدید یا قدیمی را وارد کنید.
- انتخاب محصول: داده کاوی (Data Mining) به شما کمک میکند تا تعیین کنید مشتریان طالب کدام محصولات هستند. لازمهی این تحلیل این است که روی مرچندایز رقبای خود هم مطالعه داشته باشید.
- تراز کردن موجودی انبار: دادهکاوی کمک میکند میزان مناسب موجودی انبار را نیز تعیین کنید. نه خیلی زیاد نه خیلی کم و در طول سال یا فصلهای خرید مشتریان.
- قیمتگذاری: داده کاوی حتی میتواند کمک کند مناسبترین قیمت برای محصولتان را هم پیدا کنید. چون از حساسیتهای مشتری پردهبرداری میکنید.
نکته: نادیده گرفتن این استراتژی پایگاه داده، میتواند سبب عملکرد ضعیف در زمینهی تولید، خدماتدهی به مشتریان و تجربه مشتری شود. اگر شما قادر به اجرای فروشافزایی صحیح دربارهی محصولاتتان نباشید، انتظارات مشتریان دربارهی فروشگاهتان را برآورده نکنید یا قیمتتان با توقع بازار همخوان نباشد، مشتریان شما را ترک میکنند و به رقبا روی خواهند آورد.
دیدگاهتان را بنویسید