۱. پیداکردن وکیل مناسب

به‌خدمت‌گرفتن وکیل استارتاپ، دقیقا مثل رویهٔ استخدام کارمندان و دیگر کسانی که قرار است در شرکت با شما همکاری کنند، با مصاحبه شروع می‌شود.

نکته: در انتهای مطلب سؤالاتی را می‌خوانید که لازم است در جلسه مصاحبه وکیل استارتاپ بپرسید.

در مقام مؤسس شرکت، مهم‌ترین وظیفه‌تان این است که از میان مؤسسه‌های فعال در حوزهٔ مشاوره حقوقی کسب‌وکار بتوانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که تخصص و تجربهٔ کافی برای برآورده‌کردن نیازهای شما را داشته باشد. تجربهٔ کاری موفق با استارتاپ‌های دیگر یا دانش تخصصی در حوزهٔ کاری شما، ازجمله معیارهایی هستند که می‌توانید برای انتخاب مؤسسهٔ حقوقی مناسب مدنظر بگیرید.

فقط این نکته را فراموش نکنید که بین وکیل شرکت‌های تجاری و وکیل استارتاپ تفاوت‌هایی هست. شرکت‌های نوپا در اوایل کار نیازهایی دارند که متفاوت از نیازهای معمول شرکت‌های تجاری است. به‌فرض، می‌توان به قراردادهای مرتبط با ارزش سهام و جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد یا قراردادهای اولیه‌ای که در اختیار کارکنان تازه‌وارد قرار می‌گیرد و استارتاپ‌ها برای تدوین‌شان به کمک وکیل یا مشاور متخصص نیاز خواهند داشت. بنابراین مؤسسه‌ای که انتخاب می‌کنید باید تفاوت میان این وکلا را بداند و بتواند شما را از خدمات فرد متخصص بهره‌مند کند.

نمونه‌هایی از قراردادها و خدمات حقوقی رایج برای کسب‌وکارهای نوپا

  • قرارداد مؤسسان؛
  • قرارداد واگذاری سهام؛
  • مشاوره به‌منظور جذب سرمایه‌گذار؛
  • قرارداد حفظ اسرار تجاری (محرمانگی اطلاعات)؛
  • انتخاب نام دامنهٔ مناسب برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی؛
  • تهیهٔ اساسنامه مربوط به موضوع شرکت.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *