بعضی از کسب‌وکارها در مراحل اولیه راه‌اندازی شرکت ازلحاظ حقوقی چندان دردسری نخواهند داشت و رویکرد قانونگذار در مواجهه با آنها چندان سخت‌گیرانه نیست؛ اما عکس این موضوع هم صادق است: برخی کسب‌وکارها در همین مراحل اولیه با دشواری‌ها و پیچیدگی‌های پرشماری روبه‌رو می‌شوند.

وکیل استارتاپ خوب کسی است که بتواند در شناسایی مشکلات حقوقیِ پیش‌رو و همین‌طور در انتخاب راهکارهای مناسب برای کنارزدن موانع و غلبه‌کردن بر این مشکلات به شما کمک کند.

درک جامع و درست نیازهای‌تان تأثیر مهمی بر انتخاب شما از میان مؤسسه‌های حقوقی و رسیدن به گزینهٔ مناسب خواهد داشت.

۳. مکان مؤسسه حقوقی

ممکن است بخواهید کسب‌وکارتان را در تهران راه‌اندازی کنید یا در شهرستان محل سکونت خودتان. مؤسسه حقوقی‌ای که در همان شهر یا استان موردنظر شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار باشد، لزوما بهترین انتخاب نخواهد بود. شاید در این صورت، دسترسی شما به دفتر مؤسسه ساده‌تر باشد، اما نکتهٔ مهم‌تری که باید در نظر بگیرید، انتخاب مؤسسه‌ای است که بتواند بهترین خدمات مشاوره‌ای ممکن را در اختیارتان بگذارد و شما را از تجربهٔ وکیل استارتاپ متخصص بهره‌مند کند؛ یعنی دوریِ مکان نباید اولویت اصلی باشد؛ به‌علاوه، امکان برقراری ارتباط به‌صورت آنلاین و اینترنتی هم وجود دارد.

هنگام جست‌وجو به‌دنبال وکیل استارتاپ مناسب، همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، دانش و تخصص او در حوزهٔ کاری‌تان باید یکی از اولویت‌های اصلی برای انتخاب نهایی باشد؛ اما عوامل دیگری هم هستند که نباید از آنها غافل شوید: به‌فرض اینکه در آینده بازارهای اصلی شرکت شما در تهران خواهد بود یا شهرستان‌ها، یا آنکه قصد گسترش کسب‌وکار و راه‌اندازی شعبه‌های تجاری در کشورهای دیگر را هم دارید یا خیر.

البته پیداکردن مؤسسهٔ حقوقی در همان شهری که شرکت و کسب‌وکارتان را در آن راه‌اندازی کرده‌اید هم می‌تواند مزایایی داشته باشد؛ مثلا در چنین شرایطی، وکیل استارتاپ شما و دیگر مشاوران کار ساده‌تری برای معرفی شرکت‌تان به سرمایه‌گذارها و حامیان مالی دیگر خواهند داشت.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *