بخش Search Appearance مرتبط با ظاهر نتایج نمایش داده شده در موتورهای جستجو است. مواردی مثل عنوان لینک نمایش داده شده، آدرس لینک، توضیحات متا و …
گوگل سرچ کنسول به طور خلاصه بخش Search Appearance را شامل موارد زیر معرفی میکند.
Title:
عنوانی که برای سایتتان در موتورهای جستجو نمایش داده میشود.
Snippet:
توضیحاتی که زیر عنوان اصلی نمایش داده میشود و مربوط به بخش متا دیسکریپشن در سایت است.
Sitelinks:
این بخش لینکهای مهم سایت هستند که در صورت جستجوی عنوان اصلی یک سایت زیر اسنیپت نمایش داده میشوند.
Search within a site:
در صورتی که گوگل تشخیص بدهد در سایتتان امکان جستجو وجود دارد یک فیلد جستجو نمایش میدهد تا کاربران بتوانند بدون ورود به سایت شما جستجو کنند. این بخش معمولا برای سایتهای فارسی زبان کاربردی ندارد و فعال نمیشود.
URL:
آدرس صفحه شماست که پایین تایتل نمایش داده میشود.
Breadcrumbs:
گاها به جای لینک مسیر یک آدرس در موتور جستجو نمایش داده میشود. مثلا به صورت زیر
“هاست » هاست لینوکس » هاست لینوکس ایران ”
این طریقه مسیردهی از بخش Site Navigation Element واقع در Structured Data قابل مدیریت است.
Product – Rich Snippet:
احتمالا شما هم حین جستجو در گوگل سایتهایی را دیدهاید که پایین لینکهایشان ستارههای امتیازدهی وجود دارد، این ستارهها مربوط به rich snippet هستند و از بخش Structured Data dashboard قابل مدیریت میباشند.
تمامی موارد فوق از بخش Search Appearance قابل مدیریت می باشند. این بخش ابزار دیگری نظیر HTML Improvements در اختیار شما قرار میدهد که توسط آن میتوانید خطاهای کدهای html را بررسی و رفع نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید