با کلیک بر روی نام سایتتان در گوگل سرچ کنسول وارد پنل سایت مذکور می‌شوید. اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید بخش داشبورد است که خلاصه‌ای از اطلاعات به صورت کلی در آن قرار دارد.

داشبورد خلاصه‌ای از مهم‌ترین بخش‌های گوگل سرچ کنسول است که شامل خطاهای بخش Crawl (که در خصوص آن در ادامه توضیح خواهیم داد)، آمار جستجو و کلیک‌ها و آمار سایت‌مپ شامل تمامی URLهای سایت و URLهای ایندکس شده در صفحات گوگل می‌باشد.

با کلیک بر روی عناوین بخش‌های مختلف داشبورد به صفحه مربوط به آن بخش هدایت خواهید شد و می‌توانید جزئیات بیشتری از آمار ارائه شده ببینید.

بخش دیگری که پایین لینک داشبود قابل مشاهده است بخش Messages می‌باشد. پیام‌های آگاه‌سازی گوگل سرچ کنسول شامل خطاهای وب‌سایت، مشکلات امنیتی، راهکارهایی که گوگل در جهت بهبود سئو به شما ارائه می‌‌دهد و بسیاری موارد دیگر در بخش Messages برای شما قابل مشاهده است. همچنین پیام‌های این بخش در اینباکس جی‌میل حساب کاربری مرتبط با گوگل سرچ کنسول شما نیز قابل مشاهده خواهند بود. لازم است این بخش به صورت مرتب بررسی شود تا در صورت بروز خطاهای بهینه‌سازی یا امنیتی بتوانید سریعا در جهت رفع آن‌ها اقدام نمایید.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *