اولین نکته مثبت گوگل اپتیمایز، قابلیت ترکیب شدن با دادههای سایر سرویسهای گوگل است. از جمله سرویسهای analytics، tag manager، data studio و surveys. این ابزارها مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم به مدیر سایتها و به خصوص فروشگاههای اینترنتی کمک میکنند که فعالیتهای مرتبط با بهبود نرخ تبدیل را بهینه کند.
در نسخه رایگان گوگل اپتیمایز میتوان هر سه آزمون آ/ب، چند متغیره (16 حالت) و ریدایرکت را انجام داد. در نسخه رایگان تنها میتوان سه آزمون را به صورت همزمان انجام داد. از دادههای انالیتیکز تنها میتوان از دادههای دموگرافیک در نسخه رایگان اپتیمایز استفاده کرد.
در نسخه پریمیوم سرویس اپتیمایز، قابلیتهایی همچون افزودن تمام دادههای انالیتیکز، انجام آزمون چند متغیره فاکتوریلی، تست گرفتن همزمان پیشرفته و بخش پشتیبانی از مشتری وجود دارد.
نکتهای که گوگل اپتیمایز را از سایر ابزارهای دیگر متمایز میکند، استفاده از روشهای بیزین در محاسبات آماری است. سایر ابزارها تنها از تحلیلهای فراوانی استفاده میکنند. تحلیلهای فراوانی را در کتب مقدماتی آمار تدریس میکننذ. در این روشها احتمال بر اساس دادههای آزمون فعلی محاسبه میشود. در استنباط بیزین، دانش پیشین هم در محاسبه احتمال و پیشبینی استفاده میشود. با این روش هم سریعتر به نتیجه میرسیم و هم نتایج دقیقتری به دست میآید.
دیدگاهتان را بنویسید