در مطالب قبلی توضیحاتی در خصوص سئوی داخلی و برخی از مواردی که رعایت آن‌ها باعث بهبود این نوع از سئو می‌شود صحبت کردیم. امروز قصد داریم یک سری توضیحات تکمیلی و نکات جدید جهت بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو با استفاده از بهبو د سئوی داخلی خدمتتان ارائه کنیم.

اگر عبارت “on-page SEO” را در گوگل جستجو کنید، سایت Moz پاسخ به این جستجو را در قالب یک اسنیپت این‌گونه می‌دهد:

عمل بهینه سازی صفحات اختصاصی سایت در جهت کسب رتبه بالاتر و به دست آوردن ترافیک از موتورهای جستجو.

سئو داخلی (بهینه سازی داخلی) و سئو خارجی (بهینه سازی خارجی) وابسته و مکمل هم هستند ولی فرق این دو در این است که سئوی داخلی سایت شامل محتوا و کدهای HTML می‌باشد و روندی است که نتیجه حاصل از آن کاملا در دست شما می‌باشد و قابل کنترل است ولی سئوی خارجی شامل بک لینک ها و سایر منابع خارجی هستند و روند نتیجه حاصل از آن به شکل کامل در دست شما نمی‌باشد. در سئوی داخلی سایت (بهینه سازی داخلی سایت)، تمام جنبه‌های صفحات سایت در نظر گرفته‌شده و زمانی که تمام آن‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند باعث بهبود رتبه در نتایج جستجو می‌شوند. الگوریتم‌های گوگل در حال پیچیده‌تر شدن هستند، یکی از عوامل عمده تأثیرگذار در سئوی داخلی سایت، ارتباطات است. چه مقدار صفحه شما با جستجوی انجام‌شده مرتبط است؟ و سیاست‌های شما در مرتبط کردن مقاله‌های سایت چگونه بوده است؟ این‌ها مواردی هستند که هنگام توسعه سایت و بررسی فاکتورهای سئو داخلی ، باید به آن‌ها بیندیشید و بهترین استراتژی ممکن برای کسب و کار خود را فراهم سازید.

اگر در این زمینه‌های اشاره شده فعالیت بهینه ای داشته باشید، شاهد افزایش بازدید، بالا رفتن ترافیک و گسترده‌تر شدن کسب و کارتان در فضای مجازی خواهید بود. زمانی که در حال خواندن فاکتورهای مربوط به سئو داخلی سایت در این پست‌ها هستید، قلم و کاغذی بردارید و با فاکتورهای ذیل، سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اکثر فاکتورها را اجرا کرده باشید. بدنه و ساختمان سایت را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که چگونه عمل می‌کند. و دوباره بعد از مدتی به این مقاله سر زده و هم از آپدیت‌های آن آگاه شوید و هم نتیجه حاصل از تغییرات خود را دوباره با فاکتورهای موجود بررسی کنید تا در طول زمان سئوی داخلی و بهینه سازی سایت شما با کاهش رتبه روبه‌رو نشود چرا که سئوی امروز با سئوی فردا ممکن است تفاوت کند.

شما حدود 8 ثانیه وقت دارید که کاربر را تحت تأثیر قرار دهید تا با وب‌سایتتان ارتباط برقرار کند هر چند در گوشی‌ها این زمان بسیار کمتر است و زیر ۵ ثانیه در پلتفرم‌های موبایل فرصت اولیه برای جلب توجه کاربران را دارید (برای تست سرعت سایت خود در گوشی بهترین ابزار thinkwithgoogle است که قدرت گرفته از گوگل می‌باشد و به شما نشان می‌دهد که اگر سرعت پایینی داشته باشید چه میزان باعث ضرر و نرخ دفع کاربری می‌شود، البته در ادامه مقاله به سرعت سایت نگاه کامل‌تری می‌اندازیم). هرچقدر که بستر تعامل با سایت بیشتر باشد، کاربران زمان بیشتری را در وب‌سایتتان سپری می‌کنند و درنتیجه باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود به آن معنا که این تعامل تجربه بهتری برای کاربران و هم برای شما می‌آفریند.

کلمات کليدي : ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *