مدیری که میخواهد تغییراتی را اعمال کند، هرقدر هم که این تغییرات کوچک باشند، باید انتظار رویارویی با مقاومتهای داخل سازمانی را داشته باشد. مقاومت در برابر تغییر ادامه...
این مراحل عبارتند از: ۱. تشخیص اینکه استراتژی کنونی دیگر برای وضعیت شرکت مناسب نیست؛ ۲. ایجاد چشماندازی برای آیندهی شرکت؛ و ۳. ایجاد تغییرات و ایجاد سیستم جدیدی ادامه...
دانشجویان تغییرات سازمانی، حوزههای تغییرات را تعیین میکنند تا بتوانند آنها را تحلیل کنند. مثلا «دانیل ویشنوسکی» (Daniel Wischnevsky) و «فریبرز دامان» (Fariborz Daman) در ادامه...
تغییرات سازمانی وقتی اتفاق میافتند که شرکت از حالت کنونی به حالت ایدهآل خود در آینده تغییر وضعیت میدهد. مدیریت تغییرات سازمانی، فرایند برنامهریزی و اجرای ادامه...
به نام خداوند یگانه سلام و روز بخير خدمت دوستان و سروران بزرگوار. بسیار مفتخریم که ساعاتی را در کنار شما عزیزان سپری می کنیم امروز چهارم دی ماه یک هزار و ادامه...
راهنمای کاربردی تدوین شایستگی های منابع انسانی فهرست مطالب فصل اول معرفی شایستگی فصل دوم رشد و توسعه مدل های شایستگی فصل سوم موضوعات مرتبط با توسعه مدل ادامه...
ایجاد یک چارچوب شایستگی یک روش موثر برای ارزیابی، نگهداری و نظارت بر دانش، مهارت و صفات افراد در سازمان شما است. مدل شایستگی اجازه میدهد شما به اندازهگیری سطح ادامه...
این مرحله شامل گروهبندی تمام رفتارها و مجموعه مهارتهایی است که به شایستگی در هر سطح میانجامد و برای بهتر عمل کردن در این مرحله باید موارد زیر را انجام ادامه...
در مرحله بعد که بخش اصلی از طراحی مدل است باید دادههایی که به شما امکان تصمیمگیری را میدهد جمع آوری کنید. برای چنین امکانی میتوانید از راههای زیر استفاده ادامه...
قبل از شروع تجزیه و تحلیل شغل باید بدانید که هر نقش سازمانی برای رسیدن به موفقیت به چه عواملی نیاز دارد. مطمئن شوید که نگاه هدفمندی را برای استخراج شایستگیها ادامه...
برای اینکه از نتایج خود مطمئن شوید در کنار روش اصلی، روش تکمیلی دیگری استفاده کنید. برای مثال می توانید از مصاحبههای وقایع رفتاری که مک کللند آن را برای استخراج ادامه...