فرقی نمی‌کند که در مورد تصمیمات رئیس سابق‌تان حرف بزنید یا در مورد عادات فردی خودتان. این عبارت را اگر به این شکل استفاده کنید معانی مختلفی دارد که تقریبا برابر است با این جمله که «رئیس سابقم این کار را بهتر انجام می‌داد» یا برای مثال به همسرتان بگویید «آشپزی مادرم خیلی بهتر است.»

هیچ‌کس این مقایسه‌ها را دوست ندارد. در واقع نوعی تنبلی و عدم تمایل به تغییر، در پس این عبارات وجود دارد. دنیای مدرن، به سرعت درحال رشد و توسعه است و افرادی که تفکر انعطاف‌پذیر دارند، نسبت به افرادی که به سختی محافظه‌کاری می‌کنند، گرانبهاتر‌ند.

برای اینکه نظر مخالف خود را در مورد یک رویکرد بیان کنید، می‌توانید از چنین عبارتی استفاده کنید:

«روشی که شما پیشنهاد می‌کنید، غیرمعمول است. این کار ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.»

۶. سعی‌ام را می‌کنم

این عبارت معمولا این‌گونه برداشت می‌شود که چندان مایل نیستید وظیفه‌ای را که به شما محول شده، به انجام برسانید و اگر کارها درست پیش نرود، این عبارت به شما کمک می‌کند که از زیر بار مسئولیت در محیط کار، شانه خالی کنید. وقتی شما می‌گویید: «سعیم را می‌کنم»، رئیس‌تان این عبارت را می‌شنود: «نمی‌خواهم این کار را انجام دهم.»

تنها جمله‌ای که از این عبارت بدتر است، این است که بگویید نمی‌توانم این کار را انجام بدهم. بسیار اهمیت دارد که در محیط کاری، نتایج واقعی را نشان بدهید. به همین دلیل است که باید قبل از انجام هر کاری، در مورد مشکلات احتمالی بحث کنید و در مورد اینکه چه زمانی و چه موقع مشکلاتی پیش می‌آید، صادق باشید.

بهترین کار این است که با جملات مثبت پاسخ دهید. برای مثال «بسیار خوب، من این کار را انجام می‌دهم» یا اینکه «تصمیم گیری در این مورد به زمان نیاز دارد و پنجشنبه جواب خواهم داد.»

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *