پس از اتمام جلسه، زمانی را صرف کسب اطلاعات کرده و تعیین کنید که چه کاری به درستی انجام شد و چه کاری میتوانست بهتر باشد. تاثیر جلسه را بر مبنای اینکه تا چه حد به هدف آن دست یافتهاید، ارزیابی کنید. این کار به شما کمک میکند تا فرایند برگزاری جلسات مؤثر را بهبود ببخشید.
شاید بخواهید بازخورد شرکتکنندگان را نیز به دست بیاورید. بسته به چهارچوب زمانی، کسب اطلاعات در این مورد میتواند در زمان جلسه یا پس از آن انجام شود.
در آخر، خلاصهای از جلسه تهیه کنید. این خلاصه را برای تمام شرکتکنندگان و ذیالنفعان ارسال کنید. این خلاصه در واقع سندی است که نشان میدهد چه کارهایی انجام شده و در حین پیشرفت کار، چه کسی مسئول چه کاری بوده است. غالبا این بخش اساسی از جلسات مؤثر، توسط افراد نادیده گرفته میشود. بنابراین شما به مدرکی مکتوب که نشان میدهد چه اتفاقاتی افتاده و فهرستی از کارهایی که افراد مختلف با انجامشان موافقت کردهاند، نیاز دارید. اگر خودتان مشغلهی زیادی دارید و نمیتوانید یادداشتبرداری کنید، اطمینان حاصل کنید که فردی در طول برگزاری جلسه یادداشتبرداری را انجام میدهد.
منبع : سایت چطور دات کام
دیدگاهتان را بنویسید