بعضی مدیران با اینکه ۴ بار در طول سال از طرف منابع انسانی تحت فشار قرار میگیرند، معمولا هفتهی آخر سال، در عرض ۱۰ دقیقه سر و ته ارزیابی را هم میآورند. بیشتر وقتها جلسه به این شکل آغاز میشود «آقا/خانم فلانی چند لحظه تشریف بیارید دفتر من». جلسه تا حد امکان خلاصه است و هیچ بازخورد مشخصی دربارهی کاری که در سال گذشته انجام شده است، در آن رد و بدل نمیشود. معمولا گفتوگو پر از «کارت خوبه»، «به کار خوبت ادامه بده» و اینطور عبارتهاست. اما آیا چنین گزارشی به بهبود عملکرد در سال آینده منجر خواهد شد؟ البته که نه! باید دقیقا بگویید از کدام بخشهای عملکرد فرد راضی و از کدامها ناراضی هستید.
دیدگاهتان را بنویسید