وقتی به یکی از کارمندان کمک می‌کنید تا از پس یک مشتری عصبانی برآید، فرصت دارید تا به یادگیری او کمک کنید. زمانی که یکی از اعضای گروه به دلیل تغییری جدید در سیستم کاری، با سردرگمی، به شما مراجعه می‌کند، این فرصت را دارید که به او کمک کنید تا درک کند چرا این تغییر لازم بوده است.

چه این نوع یادگیری را آموزش محسوب کنید و چه نکنید، این نوع یادگیری در کلاس‌های رسمی و سمینارها و دوره‌های آنلاین اتفاق نمی‌افتد. شما نیز حتما نباید مربی باشید تا در یادگیری چیزهای جدید و درک بهتر نقش‌های سازمانی به افراد کمک کنید. بیشتر مردم، در بسیاری از سطوح، در نقطه‌ای از زندگی، به دیگران آموزش می‌دهند و در ایجاد محیطی مبتنی بر یادگیری‌، نقش مؤثری دارند.

شما چگونه می‌توانید به افراد شرکت یا گروه خود کمک کنید تا مؤثرتر یاد بگیرند؟ روش‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارند که برخی از آنها دروس واقعی هستند. با این حال، مسئله‌ی اصلی ایجاد محیطی است که در آن افراد متعهد به یادگیری بوده و تلاش‌های‌شان مورد حمایت قرار بگیرد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *