تأثیرگذاری رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و از آن‌ها می‌توان در آموزش‌های سازمانی به‌خوبی استفاده نمود. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان از قدرت شبکه‌های اجتماعی آگاه‌اند و کارکنان خود را برای مشارکت در این شبکه‌ها تشویق می‌کنند. کارکنان بر بستر شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند و در مورد مسائل و مشکلات و تجربیات خود بحث و تبادل‌نظر می‌کنند. بسیاری از سیستم‌های مدیریت آموزشی (LMS) دارای محیطی برای ارتباطات هستند. بنابراین دیگر نیازی نیست تا یادگیرندگان در محیطی عمومی با یکدیگر گفتگو کنند.

شبیه‌سازی

آموزش الکترونیکی مبتنی بر شبیه‌سازی، بسیار تعاملی است و شدیداً مبتنی به گرافیک، ویدئو و صوت است. علاوه بر این برخی از ویدئوها و بازی‌های شبیه‌سازی سفارشی وجود دارند که می‌توانند شامل مؤلفه‌های سه‌بعدی نیز باشند. نرم‌افزارهای آموزشی جدید یک نمونه از این آموزش هستند که اغلب دارای سطح بالایی از تعامل و شبیه‌سازی هستند.

آموزش مبتنی بر بازی

بازی همیشه برای همه سرگرم‌کننده است، اما می‌تواند رسانه‌ای قدرتمند برای تجربه‌‌ی آموزشی هم باشد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها به اهمیت یادگیری مبتنی بر بازی پی برده‌اند و به کمک آن سعی می‌کنند تا انگیزه‌ی یادگیری و دانش کارمندان خود را افزایش دهند. این نوع از دوره‌های آموزشی بر روی ایجاد انگیزه و یادگیری توأم با بازی تمرکز دارد.
درنهایت باید گفت که انتخاب شیوه‌های مناسب آموزش الکترونیکی به تجزیه تحلیل درست یک سازمان یا موسسه آموزشی از مخاطبان خود و شناخت نیازهای آن‌ها بستگی دارد؛ تا بتواند دوره‌ای کارآمد برگزار نماید و تجربه‌ای بهتر و لذت‌بخش از آموزش را برای فراگیران به ارمغان بیاورد.

منبع : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *