معرفی کوتاه کتاب

راهنماي جامع مديريت و رهبري عنوان کتابي است که به همت انجمن مديريت منابع انساني ايران چاپ و منتشر شده است.

نويسنده کتاب مايکل آرمسترانگ و مترجمان آن دکتر سيد احمد طباطبايي، دکتر محمدرضا بابايي، مريم لقماني و حجت عزيزلو   مي باشند.

اين کتاب به بررسي مفاهيم کليدي رهبري، مديريت و توسعه مي پردازد و به نوعي عملکرد همه کساني که درگير کار مديريت هستند تحت تأثير قرار مي دهد، اما تمرکز خاصي روي کساني داردکه به مديريت منابع انساني مي پردازند. اين کتاب به يادگيري اهداف ذکر شده توسط CIPD (موسسه خبره پرسنل و توسعه) در توصيفش از واحد توسعه، رهبري و مديريت توجه مي کند. اين کتاب براي کمک به کساني است که موضوعات آن را مطالعه مي کنند تا« به مديري تأثيرگذار و همچنين يک متخصص تأثيرگذار منابع انساني تبديل شوند تا بتوانند ديگران را طور عادلانه و مؤثر مديريت کنند و سطوح اشتغال ، تعهد ، انگيزه عملکرد را افزايش دهند».

در سه قسمت اول کتاب به اين مساله پرداخته مي شود که متخصصان منابع انساني براي ايجاد مشارکت موثر، بايد مديريت و رهبري خوبي داشته باشند و موجب پيشرفت خودشان و ديگران شوند، اما علاوه بر آن بايد ملاحظات شغلي و مديريتي هم که روي کار آنها تاثير مي‌گذارد مطلع باشند. آن‌ها به عنوان قسمتي از مديريت سازمان در کنار مدير خط ( مدير صف) فعاليت مي‌کنند و تنها در صورتي مي‌توانند به خوبي از عهده مسئوليت برآيند که آنچه را که مديران انجام مي دهند درک کنند؛ يعني رهبري و اقداماتي که مديران براي توسعه انجام مي‌دهند و اينکه آن‌ها به عنوان مديران حرفه‌اي منابع انساني چگونه به مديراني که در حال انجام نقش‌هاي ثانويه هستند سرويس‌هايي ارائه مي‌دهند و آن‌ها را راهنمايي و حمايت مي‌کنند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *