روش‌های گوناگونی برای به‌کارگیری لینکدین به منظور رشد کاری و حرفه‌ای وجود دارد.
۱. شبکه‌سازی

لینکدین امکان شبکه‌سازی با افراد و سازمان‌های فعال را در زمینه‌ی فعالیت یا صنعت کاری‌تان فراهم می‌کند. با این کار از آخرین اخبار و تغییرات روندهای صنعتی آگاه می‌شوید و امکان اشتراک اطلاعات را با افرادی که زمینه‌ی کاری‌ مشابهی دارند خواهید داشت. همچنین می‌توانید گروه‌های ویژه‌ی مشترکی تشکیل دهید و به بحث و تبادل نظر درباره‌ی صنعت و اخبار مربوط به آن بپردازید. با این کار شبکه‌ی کاری‌تان را گسترده‌تر می‌کنید.
۲. پرسش و پاسخ

برای افراد بسیاری، گروه‌ها در لینکدین حکم منبع تفکر مؤثر و محلی برای طوفان فکری هستند. با عرضه‌ی مهارت‌هایتان در این شبکه، اعتماد دیگران را جلب می‌کنید و اعتبارتان را به عنوان یک کارشناس خبره افزایش می‌دهید. همچنین می‌توانید در پروفایل‌تان سؤالی مطرح کنید یا خبر یا ایده‌ای را در این شبکه‌ به اشتراک بگذارید.
۳. تحقیق

در لینکدین می‌توانید درباره‌ی افراد یا سازمان‌ها اطلاعات کسب کنید. فرض کنید با یک مشتری احتمالی قرار ملاقات دارید، با جست‌وجویی سریع در لینکدین متوجه می‌شوید که هر دو به یک دانشگاه رفته‌اید و افراد دیگری مانند او را هم می‌شناسید. به این ترتیب موضوع خوبی برای شروع گفت‌وگویتان پیدا می‌کنید که به شما کمک می‌کند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
نکته ۱:
پروفایل‌تان همواره حکم رزومه‌ی آنلاین را برای شما دارد. همکاران و رئیس‌ شما به پروفایل شما دسترسی دارند، بنابراین اگر مدام آن را به‌روز می‌کنید؛ ممکن است این برداشت برای آنها ایجاد شود که شما به‌دنبال شغلی جدید هستید.
نکته ۲:
مسئله‌ای روشن و مهم که معمولا فراموش می‌شود، به‌اشتراک‌گذاری بیش از حد اطلاعات است. اصل محرمانگی را محترم بشمارید و اطلاعاتی را که ممکن است به سود شرکت‌تان نباشد به اشتراک نگذارید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *