دیرکرد دریافت فاکتورها می‌تواند برای کسب‌و‌کارتان دردسرساز باشد. ممکن است این موضوع در نگاه اول بی‌اهمیت به‌نظر برسد، اما حقیقت این است که وقتی مشتریان در پرداخت‌های خود تعلل به خرج می‌دهند، پرداخت‌های شما با تأمین‌کنندگان‌تان هم با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

به‌علاوه، مشکل وقتی حادتر خواهد شد که تأمین‌کنندگان اصلا علاقه‌ای به منتظر ماندن برای پرداخت شما نداشته باشند و مجبور باشید برای حفظ اعتبارتان، حساب‌هایتان را با آنها تسویه کنید. در نتیجه، شما حجم زیادی از بودجه‌ٔ خود را در این فرایند کاری مسدود خواهید کرد و قادر نخواهید بود تا به‌راحتی هزینه‌های عملیاتی خود را تأمین کنید.

بستانکاری بیش‌ازحد، سرمایه‌ٔ عملیاتی شما را متوقف خواهد کرد و تأمین‌کنندگان نیز با مشاهده‌ٔ تأخیرهای تقریبا ۳ ماهه اعتمادشان را از دست می‌دهند. این به‌معنای عدم پرداخت یا نگه داشتن هزینه‌ها برای ۳ ماه است که می‌تواند فعالیت کسب‌و‌کار را در مقیاس بزرگ‌تر با مشکلات زیادی روبه‌رو کند. با داشتن گزارشات مالی و تحلیل درست آنها می‌توان زمان دریافت معوقات را کاهش داد.

۶. مدیریت ناصحیح مالیات‌ها

مالیات تعهدی قانونی است که فی‌نفسه الزام‌ی است و چه بخواهید و چه نخواهید، پرداخت آن اجباری است؛ علاوه‌براین باید به‌موقع پرداخت شود.

دیرکرد در پرداخت مالیات باعث اعمال جریمه بر روی آن می‌شود که جریان نقدی کسب‌و‌کار را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اگر به‌عنوان مالیات‌دهنده، در پرداخت مالیات‌تان خواسته یا ناخواسته کوتاهی داشته باشید، سازمان امور مالیاتی برای ممیزی نزد شما می‌آید که ممکن است متحمل چندباره‌ٔ جرایم مالیاتی شوید. بنابراین، باید به مالیات توجه ویژه‌ای داشت و محاسبه‌ٔ دقیق آن را در برنامه‌ٔ مالی شرکت گنجاند.

برای محاسبه‌ٔ میزان تقریبی مالیاتی که در پایان سال باید بپردازید، از مشاوره مالیاتی افراد متخصص کمک بگیرید. مالیات پایان سال به برنامه‌ٔ رشد پیش‌بینی‌شده شرکت برای سال آتی و بودجه‌ٔ مالی ارائه‌شده به وزرات دارایی در ابتدای سال مالی بستگی دارد. تغییر ناگهانی در نرخ مالیات می‌تواند بر جریان خروجی پول از شرکت تأثیرگذار باشد. این موضوع بیشتر در مورد مالیات کسب‌و‌کارهای خدماتی دیده می‌شود.

بنابراین، داشتن برنامه برای چنین موضوع الزام‌آور و غیرقطعی امری هوشمندانه است، چراکه این برنامه‌، تأثیرات درازمدت مثبتی داشته و تدابیر موجود در آن برای آینده‌ٔ شرکت سودمند خواهد بود.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *