درباره‌ٔ کتاب تدوین طرح کسب و کار به روش اساتید هاروارد

آیا تابه‌حال برای شما پیش آمده‌‌ است که ایده‌های خوب و خلاقی در سرتان داشته‌ باشید، اما ندانید که چطور می‌توانید آن‌ها را به پول تبدیل کنید؟ تصور کنید به‌جای اینکه هنر و خلاقیت‌تان رادر راستای اهداف شرکتی که برایش کار می‌کنید استفاده کنید، کسب‌وکار خودتان را داشته‌ باشید. جذاب نیست؟ کارآفرینی و لذت فراهم کردن فضایی که چندنفر دیگر هم بتوانند در آن کار کنند و درآمد داشته‌ باشند، توصیف‌کردنی نیست. مطمئنم برای هرکس، حداقل یک بار در طول عمرش، پیش آمده‌ که دلش بخواهد کسب‌وکار مخصوص‌به‌خودش را راه بیندازد و پیشرفت خوبی در حوزه‌های اقتصادی داشته‌باشند. خوشبختانه فناوری‌های جدید، این امکان را در اختیار ما قرار داده‌اند که بدون صرف هزینه‌های زیاد و کاغذبازی‌های خسته‌کننده اداری، بتوانیم به ایده‌ها و برنامه‌هایمان، رنگ‌وبوی عملیاتی شدن ببخشیم.

اما صرف داشتن ایده‌های خلاقانه کافی است؟ مشخصا جواب شما خیر است. راه‌اندازی یک فضای کسب‌‌وکار جدید، مثل همه‌ٔ کارهای دیگر، قواعد و قوانین نانوشته‌ای دارد که فقط حرفه‌ای‌ها آن را بلدند و درصد بالایی از موفقیت یک استارتاپ، به آن وابسته است.

برای آشنایی با فوت‌وفن‌های این کار، نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی و شرکت در ورکشاپ‌های آموزشی دارید که معمولا هزینه‌های زیادی برای شما خواهند داشت. اما امروز می‌خواهم کتابی به شما معرفی کنم که هرآنچه را که باید درباره‌ی راه‌اندازی و تدوین طرح کسب‌وکار بدانید، با صرف هزینه‌ی ناچیزی به شما آموزش خواهد داد.

خوشبختانه چند متخصص و حرفه‌ای در این حوزه، دور هم جمع شده‌اند تا شما را قدم‌به‌قدم، با راه‌اندازی فضای کسب‌وکار آشنا کنند. شما می‌توانید بدون شرکت در ورکشاپ‌های تخصصی این کار که هزینه‌های زیادی برای‌تان خواهد داشت، و تنها با پرداخت مبلغ این کتاب، با ریزه‌کاری‌های اصول راه‌اندازی و تدوین طرح کسب و کارهای نو آشنا شوید.

نکته خوب و جالب در مورد این کتاب، این است که تمام مراحل با مثال برای خواننده بیان شده‌اند و شما به‌سادگی می‌توانید از همه‌ی فوت‌ وفن‌هایی که در کتاب آمده‌اند، سردربیاورید. گرافیک این کتاب بسیار جذاب و حرفه‌ای است و جملات آن کاملا قابل فهم و ساده‌اند. کتاب راهنمای تدوین طرح کسب و کار از فصل‌های زیر تشکیل شده‌ است:

  • چرا باید طرح کسب‌وکار بنویسم؟
  • توصیف فرصت سرمایه‌گذاری
  • معرفی تیم مدیریتی
  • عرضه‌ی محصول به بازار
  • پیش‌بینی ریسک و بازده مالی
  • پیوست‌ها و نقاط عطف پروژه
  • نتیجه‌گیری
  • خود را بیازمایید

همان‌طور که از فهرست پیداست، این کتاب شما را قدم‌به‌قدم با راه‌اندازی کسب‌وکار و تدوین طرح آن آشنا می‌کند. نکته دیگر اینکه گاهی شما برای راه اندازی کسب و کارتان، نیاز به جذب سرمایه دارید. اگر جزو آن‌دسته از افراد هستید هم، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم؛ چراکه نوشتن یک طرح مناسب و قانع‌کننده برای سرمایه‌گذار، به‌اندازه‌ٔ نوآوری در ایده دارای اهمیت است و گاهی ایده‌های بسیار خلاق نمی‌‌توانند بدون داشتن طرح مناسب و دقیق، در جذب سرمایه موفق عمل کنند.

بخش‌هایی از کتاب

در طرح بازاریابی، به تفصیل توضیح می‌دهید که چگونه قصد دارید محصول یا خدمات خود را به فروش برسانید؛ یعنی چگونه در مشتریان انگیزه ایجاد کنید تا از شما خرید کنند. طراحی کار به شما و تیم شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی منسجم و جامع در درون طرح کسب و ایده‌هایی را از پیش آزمایش کنید، گزینه‌های موجود را بکاوید و استراتژی‌هایی اثربخش برای طرح خود برگزینید. به این ترتیب، فرصتی دیگر فراهم می‌آید تا نشان بدهید چگونه موفقیت کارتان به افزایش فروش و حفظ مأموریت و فلسفه‌ٔ شما موجب می‌شود که به وفاداری مشتریان بینجامد. خوانندگان (یعنی سرمایه‌گذاران و رهبران و مدیران شرکت‌ها) باید به این نتیجه برسند که شما با دقت و هوشمندی به این مسئله اندیشیده‌اید که چگونه اهداف خاص بازاریابی شما موجب خواهد شد که به اهداف فروش خود دست یابید.

شناسنامه کتاب

عنوان کتاب: آموزش تدوین طرح کسب‌وکار به روش اساتید هاروارد

مترجمان: تیم مترجمان چطور

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *