کار بازارها قرار دادن دو طرف، یعنی خریداران و فروشندگان در یک مکان است تا آنها بتوانند بهسادگی یکدیگر را پیدا کنند؛ بنابراین معاملهی بین آنها را تسهیل مینمایند.
بازارهای مالی شاید به عنوان کانالهایی دیده شوند که از طریق آنها جریان وجوهِ قابلعرضه، از سوی عرضهکنندهای که داراییهای اضافی دارد به سوی یک متقاضی که کمبود وجه را تجربه میکند، هدایت میشود.
انواع مختلفی از بازارهای مالی وجود دارند و ویژگیهای آنها به داراییهای مالی که مبادله میشوند و نیازهای شرکتکنندگان مختلف بازار بستگی دارد. انواع بازار مالی براساس ماهیت مبادلات و همچنین میزان رشدشان قابلتشخیص هستند.
دیدگاهتان را بنویسید