عدم کاربری در تجارت های بین کسبوکارها: از آنجا که معمولاً مردم باید از طرح ها حمایت کنند، پس ایدهها و طرحها باید چیزهایی باشند که برای مردم درک شدنی بوده و مردم در آنها منافعی ببینند. کسبوکارهایی که مشتری آنها سایر کسبوکارهاست، نیاز کسبوکارها را تأمین میکنند و نه نیاز مردم. به همین خاطر، مردم از کسبوکارها و ایدههایی که به نهادها و شرکتها میپردازند و برای آنها خلق ارزش میکنند، حمایت نمیکنند.
عدم کاربری در پروژههای پیچیده: اگر ایدهای پیچیده باشد، توسط مردم درک نشده و از این رو حمایت نمیشود. پروژههای فنی و پیچیده معمولاً نمیتوانند از این طریق تأمین مالی کنند. پروژههایی که نیازمند چرخههای توسعه محصول یا زمان طولانی تحقیق و توسعه هستند نیز معمولاً در جذب سرمایه موفق نیستند.
محدودیت در جذب سرمایه: معمولاً تا سقف 100 هزاردلار سرمایه در مدت 3-4 ماه جمعآوری میشود و برای پروژههای بزرگتر باید از روشهای سنتی تأمین مالی نیز کمک گرفت.
دیدگاهتان را بنویسید