مشاور مالی در حقیقت، شریک برنامه‌ریزی شما است. به‌عنوان مثال، ممکن است شما تصمیم بگیرید خانه‌ای ویلایی برای تفریحات‌تان بخرید یا دوره‌ای را در دانشگاه خصوصی برای ده سال آینده بگذرانید. برای دستیابی به این اهداف، به کسی نیاز دارید که برای تحقق این برنامه‌ها به شما در برنامه‌ریزی کمک کند. اینجا درست همان‌جایی است که نیاز به مشاور مالی را احساس خواهید کرد. انتخاب صحیح یک مشاور مالی، بسیار حیاتی است.

شما و مشاور مالی‌ای که انتخاب کرده‌اید، همراه با هم، موضوعات مختلف را بررسی می‌کنید؛ از جمله اینکه باید چقدر پول پس‌انداز کنید، چه نوع حساب بانکی باز کنید، چه نوع بیمه‌ای داشته باشید و نیز برنامه‌های پرداخت مالیات را بررسی می‌کنید.

علاوه‌براین، مشاور مالی نقش یک مربی را بازی می‌کند. بخشی از وظیفه‌ی مشاور مالی این است که به شما کمک کند تا هر آنچه که در مسیر دستیابی به هدف‌تان وجود دارد، شناسایی کنید و آن را بشناسید. فرایند آموزش، ممکن است شامل اطلاعات جزئی و مشاوره‌های دقیق درمورد موضوعات مالی باشد. در آغاز، ممکن است این مشاوره‌ها و بحث‌های آموزشی فقط درمورد پس‌انداز و سرمایه‌گذاری باشد. ولی وقتی شروع به پیشرفت می‌کنید، مشاور مالی، شما را در درک پیچیدگی‌های سرمایه‌گذاری، بیمه و مسائل مرتبط با مالیات یاری می‌کند.

قدم اول در مشاوره‌ی مالی، اطلاع از وضعیت سلامت مالی شما است. اگر به‌درستی ندانید که درحال‌حاضر چه شرایطی دارید، نمی‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی کنید. پرسش‌نامه‌های مفصلی وجود دارد که با تکمیل آنها می‌توانید برای اطلاع از وضعیت مالی خود به مشاور مالی کمک کنید. به‌این‌ترتیب، مشاور مالی اطمینان پیدا می‌کند که به همه‌ی اطلاعات لازم دست پیدا کرده و چیزی را از قلم نینداخته است.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *