اگر می‌خواهید بدون نیاز به فرد دیگری، اقدام به خرید بیت کوین کنید، آسان‌ترین راه، استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌های متعددی با قابلیت‌های متفاوت وجود دارند. بعضی از آنها اعتبار بیشتری دارند و برخی دیگر محدودیت‌هایی دارند، پس مهم است صرافی درستی انتخاب کنید. وقتی می‌خواهید صرافی انتخاب کنید، به نرخ تراکنش‌های انجام‌شده‌ی آن نگاه کنید. به روش پرداخت پول هم توجه کنید. صرافی‌های اندکی وجود دارند که بیت کوین را مستقیم به پول نقد تبدیل می‌کنند.

صرافی (Coinbase): این یکی از صرافی‌های مشهور است. کار با آن آسان بوده و از رابط کاربری خیلی خوبی هم برخوردار است و از مشتری، پشتیبانی خیلی خوبی انجام می‌دهد. نرخ تراکنش آن نیز پایین است؛ همچنین می‌توان روی دسکتاپ و موبایل نیز به آن دسترسی داشت.

صرافی (CEX): این صرافی گزینه‌‌ی بهتری به افرادی ارائه می‌کند که تجربه‌ی بیشتری در کار تبادل ارزها داشته‌اند. در این صرافی شما بلافاصله به نرخ‌های تبادل و گزینه‌های خریدوفروش دسترسی می‌یابید؛ البته گزینه‌های پرداخت آن کمی محدودیت دارد.

صرافی (Bitcoin exchange search): موتور جست‌وجوی صرافی، وب‌سایت Bitcoin.com است. شما می‌توانید با قراردادن نام کشور مدنظرتان درون وب‌سایت، صرافی‌های قابل‌دسترس خود را پیدا کنید. البته بهتر است قبل از انتخاب یک صرافی، حتما نظرهای سایر کاربران درباره‌ی آن صرافی را مطالعه کنید.

اگر به‌دنبال یک روش مستقیم هستید، می‌توانید از خدمات همتا‌به‌همتا مثل LocalBitcoin و BitQuick استفاده کنید. این صرافی‌ها گزینه‌های پرداختی متنوعی ارائه می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند به‌صورت مستقیم از دیگران بیت کوین بخرید؛ البته بهتر است اقدامات احتیاطی را در این موارد در نظر بگیرید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *