شرکتها، خاصه تیم بازاریابی آنها، اغلب در مسیر بینالمللیشدن با مشکلات زیر مواجه و اشتباهات زیر را مرتکب میشوند. این مشکلات میتوانند از موانع موفقیت بینالمللی آنها باشند.
۱. تعییننکردن کشورها
بسیاری از صاحبان کسبوکار معمولا درک مبهمی از بازارهای خارجی دارند و مثلا خیلی کلی بیان میکنند که میخواهند به بازارهای آسیا بروند و یا با ارائهی محصول به اروپا رشد خود را افزایش دهند. اگر کار را اینقدر ساده بگیرید، مشکلساز خواهد بود. اروپا عبارت است از اتحادیهی اروپا، اروپای غربی، اروپای شرقی و غیره و ذلک. مصرفکنندگان همیشه خود را در سطح بومی قلمداد میکنند و تیمهای بازاریابی باید به یاد داشته باشند که هر کشور هنجارها، قوانین، نحوهی پرداخت و شیوهی کسبوکار مختص به خود را دارد.
اگر از همان نخست مقصد خود را مشخص نمایید خواهید توانست بازارها را اولویت بندی کنید، برنامهی کارگزینی ایجاد کنید و بودجه تخصیص دهید. همهی اینها برای حفظ اهداف جهانی کسبوکارتان ضروری هستند.
دیدگاهتان را بنویسید