هر کسب‌وکاری باید یک مشکل را حل کند و یا یک نیاز را برطرف سازد. چرا که اگر این‌گونه نباشد،هیچ نیازی به آن وجود ندارد. اما بسیاری از استارت‌آپ‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند و روی ایده‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که هیچ ارزشی ارائه نمی‌کند.

برای پیدا کردن نیاز واقعی باید با مردم صحبت کرد، اما در بسیاری از مواقع مردم شما را گمراه خواهند کرد، بنابراین باید دقت کافی داشت. به عنوان مثال، مردم به شما نخواهند گفت که “من از آن استفاده نمی‌کنم”، بلکه احتمالا خواهند گفت، “به نظرم افراد بسیار زیادی باشند که از آن استفاده می‌کنند.” “من پول ندارم، شاید اگر پول‌دار بودم، من هم از آن استفاده می‌کردم” و هزاران هزار بهانه‌ی دیگر.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *