۱۲.ارتباط با مشتری در فضای مجازی
بازاریابی در شبکه های اجتماعی رو به گسترش است و این شبکهها به بستری برای فروش آنلاین تبدیل شدهاند. بسیاری از فروشندگان حرفهای از فیسبوک، توئیتر، لینکدین، اینستاگرام و تلگرام، بهعنوان ابزاری برای فروش بیشتر استفاده میکنند. منظور ما فقط این نیست که مخاطبان خود را در دنیای مجازی دنبال کنید. نیروهای فروش حرفهای از طریق ارتباطاتی که بهدست میآورند، در دنیای واقعی هم رویدادهایی ترتیب میدهند تا بتوانند رابطهی صمیمانهتری با مشتریان برقرار کنند. این کار میتواند اعتماد و اشتیاق مشتریان را برانگیزد و تا حدی به فروش کمک کند.
۱۳. تعاملات شخصیسازی شده با مشتریان
همهی ما از پیامهای انبوه تبلیغاتی گریزانیم. خریداران پیغامهای عمومی را دور میریزند. تعاملات میان فروشنده و خریدار زمانی اثرگذار خواهد بود که شخصیسازی شده باشد. بهترین راه این است که پیامها را با توجه به خصوصیات جمعیتشناختی مشتریان دستهبندی کنید. در بازاریابی b2b بهتر است شرکتها را با توجه به زمینهی فعالیتشان طبقهبندی کنید. در روابط رودررو هم باید رفتار خود را برحسب جنسیت و سن مشتری تغییر بدهید. میتوانید به رویدادهایی که فروشگاه یا شرکتتان برای افرادی مانند آن خریدار برگزار شده است اشاره کنید تا مشتری بیشتر احساس صمیمیت کند.
دیدگاهتان را بنویسید