خیلی‌ها برای برقراری و حفظ تماس یا معاشرت‌هایی با زمینه‌ی شغلی و کاری با دوستان، مشتریان و همکاران از لینکدین (LinkedIn) که شبکه‌ای اجتماعی بر محور تخصص و کسب‌وکار است، استفاده می‌کنند.‌ اما آیا امکان استفاده‌های بیشتر از این شبکه فراهم است؟ آیا می‌توان از لینکدین برای رشد و تقویت شبکه‌ی شرکت یا سازمان کمک گرفت؟

هدف اصلی لینکدین، شبکه‌ی اجتماعیِ کسب‌وکار محوری که در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد، کمک به شبکه‌سازی حرفه‌ای است و خدمات پایه‌ای آن رایگان است.

لینکدین امکان یافتن شرکای کاری، مشتریان و همکاران را فراهم می‌کند؛ با برقراری ارتباط با آنها، این افراد جزئی از شبکه‌ی شما خواهند شد. پس از برقراری ارتباط با اشخاص، امکان دسترسی به ارتباطات آنها (افرادی که با آنها مرتبط هستند) را که «شبکه‌ی توسعه‌یافته» می‌نامند، خواهید داشت. از طریق رابط مشترک‌تان می‌توانید به اعضای شبکه‌ی توسعه‌یافته درخواست برقراری ارتباط بدهید.

لینکدین همچنین امکانات دیگری از جمله راه‌اندازی گروه‌ها یا دایره‌های شغلی دارد که امکان اعلان موقعیت‌های شغلی یا درخواست‌ شغل را برای اعضا فراهم می‌کند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *