همانطور که گفتیم، هدف این شیوه برانگیختن مخاطب برای انجام عملی مشخص است. پرداخت نیز بر اساس تعداد همین عمل صورت میگیرد. حال سؤال این است که تعداد عمل را چطور تعیین میکنند.
یکی از شاخصهای مهم پرفورمنس مارکتینگ، شاخص بازگشت بهازای سرمایه (ROI) است. این شاخص تعداد تمام واکنشهای مخاطبان است و آن را با شاخص هدف مقایسه میکنند که از پیش تعیین شده است. با این مقایسه معلوم میشود که مارکتینگ موفق بوده است یا خیر. مثلا فرض کنید تعداد کلیک در وبسایت شرکتی به هزار برسد، یعنی مخاطبان در مجموع هزار بار در وبسایت آن شرکت روی چیزهای مختلف کلیک کرده باشند. حال اگر مخاطبان ۵۰۰ بار کلیک کنند یعنی پرفورمنس مارکتینگ به نیمی از هدف تعیینشده رسیده است.
علاوه بر شاخص بازگشت بهازای سرمایه که شاخصی بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ است، زیرشاخصهای دیگری نیز برای بررسی دقیقتر پرفورمنس مارکتینگ به کار میروند که در ادامه آنها را معرفی میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید