برای پیداکردن ایده لازم نیست دنبال مشکلات حلنشدهای بگردید که ممکن است در تحقیقات خود پیدا کرده باشید. از تجربههای خودتان استفاده کنید و چیزهایی را در زندگی شخصی خود پیدا کنید که میتوانند بهبود پیدا کنند، چیزهایی که کمبود آنها حس میشود یا برای بهبود راهحلهایی تلاش کنید که کافی نیستند.
۱۴. داستان کسبوکار خود را شرح دهید
اگر برای شروع سرمایه ندارید، باید از روشهای جذب سرمایه استفاده کنید. برای جذب سرمایه و جلبنظر سرمایهگذاران، باید ماجرای برند و کسبوکار خود را شرح دهید. اهداف و انگیزههای خود را از راهاندازی کسبوکار مستقل با روایتکردن داستان برند توضیح دهید تا به آن توجه شود. لازم نیست زیادهگویی کنید. داستانی مختصر و راضیکننده و توضیحی درباره محصول و نحوه استفاده مشتری از آن، برای متقاعدکردن آنها کافی است.
۱۵. بازار هدف خود را بشناسید
قبل از شروع کار، باید بازار هدف خود را بشناسید و بفهمید چقدر مشتری دارید. از خودتان بپرسید دامنه مشتریان شما چقدر وسیع است. آیا بازاری که در نظر گرفتهاید پرمشتری است؟ آیا بازار هدف خاصی را مدنظر دارید؟
پاسخ این سؤالها نقش مهمی در انتخاب بازار هدف دارد و میتواند تأثیر زیادی بر طرح کسبوکار شما داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید