کمپین افزایش دفعات نصب اپلیکیشن از طریق شبکه جستوجو
با ایجاد یک تبلیغ شبکه جستوجو (Search Network ad)، اپلیکیشن اندرویدی خود را در معرض دید افرادی قرار میدهید که از برنامههای جستوجوی گوگل و فروشگاه گوگلپلی استفاده میکنند.
برای بازاریابی اپلیکیشن خود در شبکه جستوجو، مراحل زیر را دنبال کنید.
وارد حساب کاربری خود در گوگلادوردز شوید. در داشبورد «Campaign» روی «+campaign» کلیک کنید و گزینه «Search Network only» را انتخاب کنید.
یک نام برای کمپین خود تعریف کنید و در ادامه «Mobile app installs» را انتخاب کنید.
در قسمت «Mobile app» میتوانید اپلیکیشن خود را انتخاب کنید.
با کلیک روی دکمه «select app» میتوانید پلتفرم و نام اپلیکیشن را مشخص کنید.
بعد از اینکه نام اپلیکیشن را مشخص کردید، تیک گزینه «Include search partners» را بردارید. در قسمت «Location»، کشور هدف تبلیغ را انتخاب کنید. همچنین میتوانید زبان تبلیغ را نیز در قسمت «Language» مشخص کنید.
مرحله «bidding» مربوط به تعیین قیمت و بودجه از طرف شماست. قیمتی که در اینجا تعیین میکنید، به این بستگی دارد که پلتفرم اپلیکیشنی که میخواهید تبلیغ کنید اندروید است یا اپاستور.
اگر قصد تبلیغ یک اپلیکیشن اندرویدی را دارید، گزینه «Target CPA» را انتخاب کنید.
با انتخاب این مورد، شما مشخص خواهید کرد که قصد دارید برای هر نصب چه مبلغی پرداخت کنید تا گوگل مابقی ماجرا را در اختیار بگیرد. برای سادهتر شدن مسئله، بهتر است بعد از انتخاب این گزینه، موارد دیگر را دستکاری نکنید. اگر در آینده از نتایج کمپین تبلیغاتی راضی نبودید، میتوانید هر وقت که خواستید میزان هدفگیری CPA را افزایش دهید.
اگر قصد تبلیغ یک اپلیکیشن اپاستور را دارید، بهتر است گزینه «Maximize clicks» را انتخاب کنید.
در این مورد هم بهتر است با سایر تنظیمات کاری نداشته باشید.
حداکثر CPC موردنظر خود را مشخص کنید و بودجه خود را تعیین کنید. میتوانید با یک بودجه کم شروع کنید و در آینده، بودجه خود را بهتدریج افزایش دهید تا به نتیجه دلخواه خود از تبلیغات برسید.
نکته: گزینه دیگری که میتوانید انتخاب کنید «Target search page location» است.
با انتخاب این گزینه گوگل ادز کاری میکند که تبلیغ شما بالاتر و قبل از سایر نتایج جستوجو نمایش داده شود. انتخاب این گزینه به اختیار شماست؛ اما بهتر است بدانید که با این انتخاب باید کمی سرِ کیسه را شل کنید و پول بیشتری پرداخت کنید. بودجه به مقدار پولی بستگی دارد که میخواهید روزانه برای تبلیغات صرف کنید. میزان بودجهای که باید برای تبلیغ اپلیکیشنهای اندرویدی صرف کنید، با میزان بودجه لازم برای تبلیغات اپلیکیشنهای iOS متفاوت است.
برای روشنشدن مسئله تعیین بودجه، مثال میزنیم: اگر میخواهید روزانه ۱۰ نصب توسط مشتریان داشته باشید و CPA هدف ۳ دلار باشد، بودجه روزانه شما باید ۳۰ دلار باشد.
در گام بعدی باید آگهی تبلیغ بسازید. مراحل این کار مشابه ساخت یک آگهی جستوجو است. در این مقاله به جزئیات فنی ساخت آگهی اشاره نمیکنیم و تنها به ذکر این نکته کلیدی اکتفا میکنیم:
در ساخت آگهی تبلیغات اپلیکیشن، باید روی قابلیتهای اپلیکیشن و برتریهای آن در مقایسه با اپلیکیشنهای مشابه تأکید کنید.
مرحله بعد بسیار مهم است. در این مرحله شما باید کلمات کلیدی کمپین شبکه جستوجو را مشخص کنید.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب، یک تخصص است و به آگاهی نیاز دارد؛ بنابراین قبل از انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغ خود، از یک فرد آگاه کمک بگیرید و یا دستکم چند مقاله مرتبط مطالعه کنید. اگر برای کار با گوگل ادز مبتدی هستید، حتما کلمات کلیدی خود را در حالت تطابق دقیق (Exact Match) قرار دهید. به این منظور، کلمات کلیدی را داخل کروشه بنویسید: [کلمه کلیدی].
به این ترتیب، شما مطمئن میشوید که تبلیغاتتان فقط در صورتی نمایش داده میشوند که افراد عین کلمات کلیدی را جستوجو کرده باشند. این مورد به شما کمک میکند که در شروع کار هزینههای تبلیغاتی خود را کنترل کنید.
زمانیکه در کار با گوگل ادز مهارت پیدا کردید، میتوانید از گزینههای حرفهایتر مثل علائم تطابق گسترده (Broad match modifiers) استفاده کنید.
در نهایت، روی «Save and Continue» کلیک کنید و منتظر بمانید تا گوگل ادز آگهی شما را تأیید کند.
افزایش تعداد دفعات نصب اپلیکیشن با استفاده از آگهیهای شبکه نمایش (Display ads)
روی «+Campaign» در داشبورد Campaign گوگل ادز کلیک کنید. این بار «Display Network only» را انتخاب کنید.
بقیه تنظیمات را مطابق شکل زیر و آنچه در بخش قبل گفته شد، اعمال کنید.
آنچه در مرحله بعدی نمایش داده میشود به این بستگی دارد که اپلیکیشن اندرویدی است یا اپاستوری.
اگر اپلیکیشنی که میخواهید برای آن بازاریابی کنید اندرویدی باشد، صفحه زیر نمایش داده میشود.
اگر اپلیکیشنی که میخواهید برای آن بازاریابی کنید یک اپلیکیشن اپاستور باشد، صفحه زیر نمایش داده میشود.
شاید این قسمت کمی پیچیده به نظر برسد؛ اما سردرگم نشوید و مطابق آنچه در ادامه میخوانید، عمل کنید.
دیدگاهتان را بنویسید