سقوط بازارهای سهام امریکا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ بسیاری از سرمایه‌گذاران را از این بازار فراری داد. بسیاری از این افراد که هم‌اکنون در آستانه‌ی بازنشستگی خود قرار دارند، برای سرمایه‌گذاری در سهام هنوز دچار ترس و دلهره هستند. بسیاری از آنها می‌گویند ترجیح می‌دهند بازده کمتری داشته باشند که از امنیت و ثبات آن اطمینان بیشتری داشته باشند، تا اینکه همه‌ی سرمایه‌شان را در یک رکود اقتصادی دیگر از دست بدهند.
شکی وجود ندارد که همزمان با نزدیک شدن به زمان بازنشستگی مالی، محافظت از اندوخته‌های مالی اهمیت پیدا می‌کند اما اینکه سرمایه‌تان را در حال افزایش ببینید هم مهم است. به دلیل اینکه پس از بازنشستگی دو دهه یا بیشتر زمان در پیش دارید، به عنوان یک سرمایه‌گذار باید نرخ سودی را برای خود در نظر بگیرید که حداقل با نرخ تورم برابری کند و در عین حال امیدوار باشید که از آن پیش خواهد افتاد. اگر نرخ سود شما خیلی کم باشد، ارزش پولتان افت می‌کند، یعنی میزان کم‌تری سود در مقابل هزینه‌ی صورت گرفته عاید شما می‌شود.
برای جلوگیری از این اتفاق سرمایه‌گذار باید مطمئن شود که پرتفولیو (سبد سرمایه‌گذاری) متنوعی را برای خود تدارک دیده است که هم از سهام و هم از اوراق قرضه در آن وجود دارد. اگر سبد سرمایه‌گذاری شما عمدتاً به اوراق قرضه اختصاص یافته نشانه‌ی واضحی است که بیش از اندازه محافظه‌کارانه عمل می‌کنید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *