یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارها مرتکب آن میشوند این است که ارتباط با مشتری را صرفا محدود به زمانی میکنند که در حال جذب آنها هستند. کافی است مشتری قرارداد را امضا کند یا محصول را خریداری کند؛ بعد از آن بهکلی فراموشش میکنند و به سراغ جذب مشتری جدید میروند.
شما این اشتباه را نکنید و همیشه با مشتریها در ارتباط باشید، حتی مشتریهای سابقتان. گاهبهگاه با ارسال پیام یا ایمیلی جویای نظر آنها شوید و از آنها بخواهید صادقانه بازخورد خود را مطرح کنند. هرچند گرفتنِ بازخورد صادقانه گاهی کار راحتی نیست (مثلا اینکه از شخصی بپرسید چرا دیگر نمیخواهد مشتری کسب و کار شما باشد)، اما به هر حال، به بهتر شدن وِجههٔ کسب و کار شما و رابطهتان با مشتریهای سابق کمک میکند. در این صورت، اگر بعدها کسی از او سراغ کسب و کاری قابلاعتماد را بگیرد، بهاحتمال زیاد از شرکت یا سازمان شما اسم خواهد برد.
نظر شما چیست؟ بهنظرتان برای ماندگار شدن کسب و کار چه کارهای دیگری میتوان انجام داد؟ نظرات و تجربههای خود را با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.
برگرفته از : سایت چطور دات کام
دیدگاهتان را بنویسید