با توجه به نوع مخاطبان و تحلیل نیازهای آنها، برای تهیه یک برنامه آموزش الکترونیکی، انواع مختلفی از محتوا برای آموزش وجود دارد که در ادامه به رایجترین آنها اشاره میکنیم:
یادگیرنده محور
یادگیرندگان به کمک مدرس خود، مسئولیت درک و فهم مطالب و درنهایت نتیجهگیری را به عهده میگیرند. برنامه آموزش و تمامی مهارتها و دانشی که یادگیرنده قرار است در این دوره کسب کند باید متمرکز بر نیازها و وظایف او در زندگی حرفهای باشد.
سرگرمکننده
تکنیکها و روشهای آموزشی باید به شیوهای مبتکرانه استفاده شود تا برای فراگیران یک تجربه جذاب و مهیج از آموزش فراهم شود.
تعاملی
فعالیتی منظم و سنجیده درباره موضوع یا مسئلهای خاص است که فراگیران در تعامل با یکدیگر دربارهی آن موضوع یا مسئله، به مطالعه، بحث و اظهارنظر میپردازند. مشارکت فعال فراگیران، موجب افزایش سطح ابتکار و نوآوری آنها میشود.
شخصیسازی
دورههای آموزشی با توجه به بازتاب علاقه و نیازهای یادگیرنده، شخصیسازی میشوند. دورهها و مربیان باید بتوانند پیشرفت و کارایی یادگیرنده را منحصراً ارزیابی نمایند.
دیدگاهتان را بنویسید