معماری برند یکی از ابزارهای استراتژیک و مهم برند است که رابطهی بین برند مادر (parent brand) و زیربرندهای خانوادهی آن را تعریف و بررسی میکند. وظیفهی برند مادر، تأیید همهی این زیربرندهاست. معماری برند نشان میدهد چگونه یک زیربرند باید با برند اصلی (masterbrand) ارتباط بسیار نزدیک داشته باشد. ارتباطات برند و نیز نام برند، طراحی لوگو (نشان)، بسته بندی محصولات، ضمانت فروش و نظایر آن، مواردی هستند که این ارتباط یا بیارتباطی را به صورت بصری و کلامی نشان میدهند. در اینجا ابتدا سه نوع معماری برند متداول را معرفی میکنیم و پس از آن به مراحل اساسی ایجاد معماری برند میپردازیم.
دیدگاهتان را بنویسید