كتاب حاضر مشتمل بر ۵ فصل است:
-كليات
-علائم غير قابل ثبت
-فرايند ثبت علامت تجاري
-حقوق ناشي از ثبت علامت تجاري و زوال ان
-نقض حقوق ناشي از ثبت علامت تجاري و ضمانت اجراي ان.
•نويسنده محترم كتاب حاضر در مقدمه بيان داشتند كه علامت تجاري يكي از مصاديق مهم مالكيت صنعتي است كه همواره در طول تاريخ بشري اهميت ان مورد توجه بوده و اشخاص از ان براي معرفي كالاها و خدمات استفاده ميكردند.
•به طوري كه از ٤٠٠٠ سال قبل هنرمندان و صنعتگر
صنعتگران ايراني، چینی و هندي ها كالاها و خدمات خود را با امضاء يا سمبل هاي خاصي به بازار عرضه مي كردند و از اين طريق مشتريان خود را در انتخاب كالا ها و خدمات مورد نياز و دلخواه كمك مي كردند.
•هم اكنون نيز علامت تجاري براي اكثر شركت ها و بنگاہ ها، دارايي تجاري ارزشمندي نيز محسوب ميشود به طوري كه ارزش برخي از مشهورترين علايم تجاري در دنيا بيش از ٧٠ ميليارد دلار امريكا براورد شده است.
•امروزه با محيط كسب و كار متنوع و گوناگون، يك بازار شديد رقابتي نه تنها در بازارهاي داخلي بلكه در بازارهاي بين المللي ايجاد شده است.
•چنین فضا و محيط رقابتي، از يك سو مصرف كنندگان را كه بايد با صرف كمترين هزينه و وقت بتوانند به منشا كالاها و خدمات و نتيجتا به كيفيت انها واقف شوند، در انتخاب كالاها و خدمات دلخواه خود از بين كالاها و خدمات، دچار مشكل و ترديد كرده است و از سوي ديگر در چنین فضايي تنها بنگاه ها و كسب و كارهايي ميتوانند فعاليت و شكوفايي در بازارهاي داخلي و بين الملليي داشته باشند.
•كه ضمن اتخاذ راهكارهاي خلاق و ابتكاري براي توليد محصول و خدمات و عرضه انها، خطرات و بي اعتمادي ناشي از چنين محيط رقابتي را، مديريت و كنترل كنند.
•نويسنده محترم قصد دارد در كتاب حاضر، به بررسي و تحليل قانون ثبت اختراعات، طرح هاي صنعتي و علايم تجاري در سال١٣٨٦، در حوزه علامت تجاري با توجه به معاهدات ماهوي و شكلي مرتبط به ويژہ با كنوانسيون پاريس، براي حمايت مالكيت مالكيت صنعتي، موافقت نامه جنبه هاي تجاري حقوق مالكيت معنوي(تريپس)، موافقت نامه و پروتكل مادريد و قوانين ملي برخي از كشورها بپردازد.

کتاب حقوق علائم تجاری از انتشارات میزان مرجع آموزش مباحث حقوقی نوشته دکتر سید حسن میرحسینی.

منبع:

http://shop.3gaam.com

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *