در بیستم دی ۹۷، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، طی بخشنامه‌ای به ادارات کل استان‌های این سازمان، اعلام کرد که به‌منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه به آحاد جامعه، دانشجویان دانشگاه‌ها نیز قادر خواهند بود تا از خدمات بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

کلیهٔ دانشجویان متقاضی بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی می‌توانند با در دست داشتن کارت دانشجویی معتبر یا معرفی‌نامه از دانشگاه محل تحصیل، به یکی از شعب سازمان تأمین اجتماعی در استان محل سکونت یا تحصیل‌شان مراجعه کنند و نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و دریافت کد بیمه اقدام نمایند.

برای دریافت کد بیمه، باید فرم ثبت‌نام بیمه‌پردازی در سازمان تأمین اجتماعی را تکمیل و رونوشت کارت ملی و شناسنامهٔ خود را ضمیمهٔ آن کنید. لزوم انجام آزمایشات پزشکی به‌منظور شروع بیمه‌پردازی برای بیمهٔ دانشجویی تأمین اجتماعی را از واحد مشاوره و نام‌نویسی انفرادی در طبقهٔ اول کلیهٔ شعب سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور سؤال کنید.

همهٔ بیمه‌پردازان تأمین اجتماعی که ده‌ها میلیون نفر در ۳۱ استان کشور هستند، دارای کد بیمهٔ اختصاصی هستند که با آن در سیستم شناخته می‌شوند و همهٔ خدمات سازمان نیز، براساس این کد، به واجدان شرایط تعلق خواهد گرفت. به زودی، دفترچه‌های بیمهٔ تأمین اجتماعی حذف خواهند شد و کارت‌های الکترونیکی جای آنها را خواهند گرفت؛ بیمه دانشجویی نیز مشمول دریافت این کارت‌ها خواهد بود.

مبنای پرداخت حق بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی که از ۱.۱ برابر حداقل دستمزد مصوب شؤرای عالی کار کم‌تر نخواهد بود، از ۳۱ شهریور ۹۷، مشمول مقررات بیمهٔ صاحبان حرف و مشاغل آزاد می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بیمه‌پردازی، تحت پوشش خدمات این سازمان قرار بگیرند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *