این موضوع ممکن است به وضوح برای همگان آشکار باشد، اما تاکید آن نیز خالی از لطف نیست چرا که به روز نگهداری تمامی نرم افزارهای مورد استفاده برای حفظ امنیت وب سایت کاملا حیاتی می باشد. این موضوع هم برای سیستم عامل سرور میزبان و هم برای نرم افزارهای مورد استفاده در وب سایت مانند CMS ها یا Forum ها صادق است. زمانی که حفره های امنیتی هرچند کوچک در یک نرم افزار پدید آیند، هکر ها به سرعت با سوء استفاده از آن ها به سرور مجازی (سرور) یا سایت شما رخنه می کنند. لذا تمامی سازنده های نرم افزار در دنیا سعی می کنند تا حفره های امنیتی موجود در محصولات خود را با ارایه بسته های بروز رسانی به کاربران برطرف سازند و به مرور زمان نرم افزار خود را در مقابل نفوذهای امنیتی مقاوم تر کنند.

البته در صورتیکه از راهکارهای میزبانی مدیریت شده استفاده می کنید، نیازی به نگرانی برای بروز رسانی مداوم نرم افزارهای خود ندارید، زیرا شرکت ارایه دهنده میزبانی شما تمامی موارد امنیتی لازم را برای نگهداری از سرویس شما به کار می برد.

اگر از نرم افزارهای ثالث (Third Party) مانند CMS ها و Forum ها برای مدیریت وب سایت و هاست خود استفاده می کنید، حتما از نصب آخرین بسته های بروز رسانی و Patch های امنیتی برای نرم افزارهای خود اطمینان حاصل نمایید. اکثر تولید کنندگان نرم افزار دنیا دارای لیست ایمیل یا خبرنامه های RSS هستند که آخرین اخبار خود مبنی بر ارایه Patch های امنیتی را به این طریق منتشر کنند. اکثر CMS ها نیز مانند WordPress شما را از وجود نسخه های جدید در پیشخوان مدیریتی خود آگاه می سازد.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *