بی‌دلیل نیست که در فوریه سال 2014 (دو سال پیش) شرکت فیس بوک بین تعداد زیادی اپلیکیشن پیام رسان اندروید و آی او اس ، واتس اپ را برای خرید انتخاب کرد تا در ازای پرداخت مبلغ 19 میلیارد دلار مالکیت آن را به دست بیاورد. تا پیش از تصاحب توسط فیس بوک نیز واتس اپ مخاطبان چند صد میلیونی در سطح دنیا داشت، اما با تلاش فیس بوک و اضافه شدن قابلیت‌هایی همچون امکان برقراری تماس صوتی، باز هم به تعداد این مخاطبان افزوده شد.

رشد WhatsApp تا جایی ادامه پیدا کرد تا در اوایل سال جاری میلادی، تعداد مخاطبان آن مرز یک میلیارد نفر را نیز رد کرد. بد نیست بدانید امکان فعال کردن پسورد دو مرحله‌ای و همچنین برقراری تماس تصویری ویژگی‌هایی هستند که به تازگی به واتس اپ اضافه شده‌اند. گفتنی است نسخه تحت وب این اپلیکیشن نیز مدت‌ها قبل ارائه شد که برای کاربران ویندوز می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

پیام رسانی متنی عادی، به اشتراک گذاری آیتم‌های مختلف اعم از موقعیت خود، عکس‌، ویدیو، فایل‌های GIF و همچنین مخاطبان در کنار امکان برقراری تماس صوتی با کیفیت عالی و فوق‌العاده از دلایلی هستند که WhatsApp را در بالای لیست قرار می‌دهند. رمزنگاری واتس اپ و امنیت بالای آن همچنین از جمله علل کشش کاربران گوشی‌های هوشمند به سمت این پیام رسان اندروید و آی او اس است. گفتنی است واتس اپ در ابتدا تماما رایگان نبود و هر شماره خط بعد از یک سال استفاده رایگان، می‌بایست به ازای سال بعدی مبلغ 0.99 دلار پرداخت می‌کرد، اما در اواخر سال 2014 میلادی اعلام شد که این پیام رسان از این پس برای همیشه رایگان خواهد بود.
‌‌

کلمات کليدي : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *