ایمیل مارکتینگ یکی از کارآمدترین روش های بازاریابی است که به دلیل مزایایی که دارد به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت . در زیر به معرفی برخی از مزیت های ایمیل مارکتینگ می پردازیم :

– هزینه بسیار پایین :
هزینه راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی به کمک ایمیل بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر روش های تبلیغی می باشد .

– بازگشت سریع سرمایه :
باید بدانیم داشتن هزینه های پایین به تنهایی مزیت به حساب نمی آید بلکه سودآوری و بازگشت سرمایه است که عامل تعیین کننده ای برای برتری یک روش نسبت به سایر روش های بازاریابی می باشد .

– هدفمند بودن :
یکی دیگر از ویژگی های استفاده از ایمیل مارکتینگ ، هدفمند بودن آن است . اگر شما بتوانید با روش های علمی و صحیح به لیست ایمیلی از مخاطبانتان دست پیدا کنید ، می توانید بازاریابی تان را هدفمند انتخاب کنید . مثلا تنها برای جوانان یا تنها برای خانم ها یا آقایان یا یک قشر خاصی به بازاریابی بپردازید . اگر اطلاعاتی از قبیل جنس ، سن ، یا علایق مشتریان خود را جمع آوری کنید ، همه چیز را برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق در اختیار خواهید داشت .

– قابلیت اندازه گیری و سنجش :
اصلی ترین وجه تمایز استفاده از ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش های موجود قابلیت اندازه گیری و سنجش آن است . سیستم های معتبر ایمیل مارکتینگ این قابلیت را دارند تا به شما نشان دهند چه تعداد از مخاطبانتان این ایمیل را باز کرده اند ، و چه تعداد از آن ها بر روی چه لینک هایی کلیک کرده اند ،

– رابطه ی دو طرفه :
برخلاف سایر روش ها ، ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند که با دیگران ارتباط برقرار کنید و آنان را به برند خود وفادار کنید . شما می توانید این امر را به راحتی با یک استراتژی مناسب بر بستر ایمیل پیاده کنید . مثلا می توانید افرادی را که قبلا به سایت شما مراجعه کرده اند اما خریدی انجام نداده اند یا در گذشته دور تنها یک خرید داشته اند ، مجددا به سایت خود فرا بخوانید یا پیشنهادهای ویژه ی خود را برایشان ارسال کنید .

کلمات کليدي : ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *