همان طور که در خصوص گواهی SSL گفته شد پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند. گواهینامه SSL برای شرکتها و مشتریان این امکان را فراهم می کند که بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری، به یک وب سایت بطور محرمانه ارسال کنند. برای برقراری یک اتصال SSL به Web Server Certificateها نیاز می باشد. گواهینامه های SSL انواع گوناگونی دارد مانند صدور گواهینامه SSL فقط برای یک دامنه یا زیر دامنه (سابدومین) ، صدور گواهینامه SSL برای یک دامنه و کلیه زیر دامنه ها (سابدومین ها) انجام میشود .

Secure Socket Layer
یا همان اس‌اس‌ال یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تأمین ارتباطی امن بین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت است. این ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که ما بین وب سرور و مرورگر اینترنت (کاربر) انتقال می یابد، محافظت می کند تا این داده ها به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند. SSL یک استاندارد فنی است و توسط میلیونها وب سایت در سراسر جهان برای برقراری امنیت انتقال اطلاعات استفاده می شود.برای اینکه یک وب سایت بتواند ارتباطی امن داشته باشد نیاز به یک گواهینامه SSL دارد .

 

تامین امنیت
بطور کلی گواهینامه های دیجیتال SSL دو مورد بسیار مهم زیر را در جهت تأمین امنیت ارتباط در شبکه فراهم می سازند:اولین مورد رمز گذاری بسته های اطلاعاتی در هنگام تبادل آنهاست که این امکان را به سرویس دهنده و کاربر آن می دهد که ارتباط خود را در بستری امن و به دور از مداخله دیگران بصورت رمز شده و غیر قابل خوانش برای دیگران برقرار سازند و از صحت رد و بدل اطلاعات اطمینان حاصل کنند. بدون وجود این پروتکل، تمامی اطلاعات تبادل شده به سادگی توسط افراد ثالث در گره های (Node) بین راه قابل رویت، تغییر و سوء استفاده هستند.

 

تایید هویت
مورد دیگر تایید هویت وبسایت و یا سرویس نرم افزاری است که گواهینامه دیجیتال بروی آن نصب گردیده است. بدین معنی که مراجعه کننده به سایتی که دارای گواهینامه معتبر است می تواند از جعلی نبودن سایت و صحت هویت آن اطمینان حاصل کند و مطمئن باشد که سایت مذکور بر مبنای گواهینامه SSL معتبرش واقعآً همان است که ادعا می نماید؛ نه یک سایت جعلی که شبیه به سایت اصلی ایجاد شده و با روشهای متعددی که برای انحراف مسیر و هک کردن وجود دارد کاربر را به سمت خود هدایت کرده است.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *