حمله محروم ‌سازی از سرویس یک نوع حمله سایبری است در آن هکر ها سعی بر آن دارند که سرور، شبکه و منابع مرتبط با یک وب سایت را بطور موقت یا دائمی از سرویس دهی خارج کنند. این نوع حمله معمولا با ایجاد تعداد زیاد و غیر معمول درخواست جعلی برای برقراری ارتباط با وب سایت به وجود ایجاد می شود.

در این روش ترافیک وارده به وب سایت از منابع مختلفی صورت می گیرد بدین جهت که توقف حمله را دشوار و غیر ممکن سازد. این حمله شبیه به هجوم تعداد زیادی مشتری به فروشگاه بطور همزمان است که این تجمع، رفت و آمد و حتی سرویس دهی را مختل می کند. برای مقابله با این حمله نیاز است اقداماتی پیش گیرانه جهت تشخیص درخواست های ارتباط صورت بگیرد تا درخواست های ماشینی جعلی و از درخواست های انسانی تفکیک داده شود. این اقدامات محافظتی نیز می تواند در سطح زیر ساخت شبکه و یا نرم افزاری صورت گیرد.
‌روش های جلوگیری از حملات DOS :
چیزی که به طور قطع می‌توان گفت این است که امکان جلوگیری ۱۰۰درصدی حملات داس وجود ندارد، اما با انجام برخی موارد می‌توان این حملات را تا حد زیادی مدیریت و به صفر نزدیک کرد.
– برای پیشگیری از چنین حملاتی، لازم است از سیستم عامل های به روز شده استفاده شود.
– استفاده از برنامه فایروال قوی در سیستم ها و سرورها می تواند برای جلوگیری از چنین حملاتی مفید باشد. با استفاده از فایروال، آی پی هایی که تقاضای زیادی به سرور ارسال کرده اند، مسدود می شوند.
– نصب ابزارهای امنیتی و به روز رسانی آن ها، باعث کاهش آسیب پذیری سرور می شوند.
– چنانچه مدیر سرور از مصرف معمول منابع سرور آگاه باشد، سریعا می تواند به چنین حملاتی پی ببرد و آن ها را برطرف نماید.
– و بهتر است کاربران نیز در صورت مشاهده موارد مشکوک، به مدیر سرور خود اطلاع دهند.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *