از آنجایی که کمپانی قدرتمند گوگل پشتیبان این سرویس است شاید نتوان چندان اشکالی به آن وارد کرد. در ادامه برخی از مزایای استفاده از این سرویس را مرور خواهیم کرد.

از مزایای گوگل آنالیتیک این است که ویژگی هایی که برای یک برنامه ی قدرتمند تحلیلگر تحت وب لازم می باشد، را داراست و با برخورداری از امکانات گوناگون می تواند به بهترین شکل ترافیک ورودی یک وب سایت را تعیین نماید. با توجه به اینکه این برنامه از طرف Google ارائه شده است به میزان زیادی می تواند برای تحلیل سایت هایی که به دنبال افزایش رتبه در موتور جستجوی گوگل هستند، مناسب باشد. از مزایای گوگل آنالیتیک این است که برای تحلیل جامع تر و بررسی دقیق تر وضعیت صفحات وب، این سرویس را می توان به صورت ترکیبی با یکی دیگر از مهم ترین ابزارهای گوگل به نام وب مستر تولز مورد استفاده قرار داد. در ادامه برخی از امکاناتی را که گوگل آنالیتیک در اختیار وب مستران قرار می دهد ، مشاهده می نمایید :

– اطلاعاتی راجع به بازدید کنندگان سایت شما در قالب اعداد، جدول و گراف های نمایشی
– محل و موقعیت جغرافیایی کاربران ( کشور و شهر )
– تکنولوژی مورد استفاده و مرورگر هایی که کاربران برای بازدید از سایت شما از آن ها استفاده کرده اند.
– رزولوشن صفحه نمایش دستگاهی که بازدیدکننده از طریق آن صفحات وب را مشاهده نموده است.
– کاربران از چه منابعی به سایت شما وارد شده اند؟ ( موتورهای جستجو، تبلیغات، انواع لینک های موجود در سایت های دیگر، ایمیل های تبلیغاتی، کانال ها، کلمات کلیدی، رسانه های اجتماعی و … )
– شناسایی قوی ترین و ضعیف ترین صفحات یک سایت بر اساس میزان جذابیت برای کاربران
– مشاهده ی مدت زمانی که کاربران در صفحات وب گذرانده اند.
– ارائه ی گزارشی کامل در مورد تبلیغات سایت
– اطلاعاتی در خصوص تاثیر محتوای سایت بر بازدید کنندگان
– ارئه گزارش کاملا تصویری از تعداد بازدید های وب سایت شما
و …

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *