یک‌ سری استارتاپ‌ها از ابتدا با یک ایده خلاقانه شروع می‌شوند، اما این ایده بسیار قابل گسترش و شاخ و برگ دادن است.

توییتر، گوگل، فیسبوک، اسکایپ و بسیاری دیگر از مناسب‌ترین مثال‌های استارتاپ‌های گسترش‌پذیر یا Scalable Startups هستند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های استارتاپ‌های مقیاس‌پذیر این است که توانایی افزایش درآمد با حداقل هزینه را دارند.

به عنوان نمونه استارتاپی را در نظر بگیرید که یک نرم‌افزار تولید می‌کند. هزینه اصلی استارتاپ برای زمانی است که یک نسخه از نرم‌افزار تولید و به مرحله اجرا برسد، باقی هزینه‌ها تنها برای کپی نسخه‌های قابل ارائه به افراد بیشتری است که هزینه بسیار بسیار کمتری نسبت به تهیه نسخه اولیه دارد.

استارتاپ‌های گسترش‌پذیر نیازمند وب‌سایت و انواع مختلف اپلیکیشن برای پلتفرم‌های مختلف از جمله گوشی‌های موبایل، تبلت و … هستند.

ممکن است یک کسب و کار کوچک ایجاد شود اما خدمت یا محصولی که ارائه می‌کند به قدری جذاب و انقلابی باشد که منجر به درخواست‌های بسیار زیادی از سوی مصرف کنندگان شود، در این حالت کسب و کار کوچک به یک کمپانی بزرگ تبدیل می‌‌‌شود.

این کمپانی‌ها پس از دوره اوج معمولا رو به افول می‌روند مگر این که سعی کنند دائما با خلاقیت و نوآوری خود را در مسیر رشد نگه دارند.

یکی از معروفترین استارتاپ‌هایی که منجر به ایجاد یک کمپانی بزرگ شد، اپل می‌باشد. روزی که استیو وازنیاک در سال 1976 اولین کامپیوتر اپل را تولید کرد، شاید کمتر کسی به این فکر می‌کرد که روزی اپل به یک غول در زمینه تولید سخت‌افزارهای دیجیتالی تبدیل شود. تا امروز نیز اپل دائما با تکیه بر نوآوری و خلاقیت خود، جزو بهترین تولیدکننده‌های ابزار دیجیتالی است.‌

 

 

کلمات کليدي : ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *