اگر به دنبال تحلیل رفتار مشتری و تحلیل عملکرد وب سایتتان هستید، پس حتما با google analytics آشنایی دارید. یکی از امکانات قابل توجه ادوردز، توانایی اتصال ادوردز به آنالیتیکس است.

دلیل اتصال این دو این است که ادوردز به خودی خود قادر به پاسخگویی بسیاری از سوالات تحلیلی نیست. در واقع ابزار ادوردز هیچگاه برای تحلیل ساخته. بطور پیش فرض وظیفه ی اصلی ادوردز پیگیری هرچیزی است که درست قبل از کلیک اتفاق می افتد. چیزهایی مثل تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نمایش داده می‌شود و غیره. ادوردز پیگیری می کند که کدام تبلیغ در واکنش به کدام پیشنهاد است. چه مقدار درآمد به ازای هر کلیک بدست آورده اید و داده هایی از این قبیل.

ولی بعد از کلیک، ادوردز بازدیدکنندگان را از دست می‌دهد. اگر ردیابی تبدیلات (Conversion tracking) را فعال کرده باشید ادوردز خواهد فهمید که آیا تغییراتی رخ داده یا نه، اما سایر چیزهایی که کاربران در وبسایت شما انجام می‌دهند، برای ادوردز پنهان است و اینجاست که به گوگل آنالیتیکس نیازمندیم .گوگل آنالیتیکس به ما می‌گوید که کدام تبلیغ توانسته مردم را مجددا به سایت برگرداند و یا آنها را با محتوای قابل قبول خود مشغول کرده. به ما می‌گوید که کدام کلمه‌ی کلیدی، کاربر را به کدام صفحه از سایت‌ برده و کاربر قبل از تبدیل شدن به مشتری چه کرده است.

شما میتوانید بطور مستقیم وارد آنالیتیکس شوید (https://www.google.com/analytics/) و یا از طریق ادوردز، از منوTools گزینه Google Analytics را انتخاب کنید.
‌‌

کلمات کليدي : ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *